В цілому Чернігівщина — показовий регіон щодо перевезення, на відміну від інших. За цим в області слідкують. Кожен перевізник знає своє місце, роботу, графік, своїх пасажирів.
— Постійно порівнюю наш регіон з іншими, — каже Руслан ПЕТРЕНКО, начальник відділу державного нагляду (контролю) в Чернігівській області Укртрансбезпеки. — Права та обов’язки пасажира визначені статтею 41 Закону України «Про автомобільний транспорт». Аналізуючи кількість звернень до нас, порушень щодо перевезення пасажирів в області майже немає.
Якщо скарги й бувають, то вирішуються всі в телефонній розмові, до суду справи не доходили. Нещодавно жіночка скаржилася. Бігла на зупинку. Коли вже добігла, водій перед носом закрив двері та поїхав. Мовляв, бачив її і спеціально це зробив.
Найпроблемнішим залишається пільгове перевезення — військових та інвалідів. Але і таких звернень мало. Одне десь на пів року. І то це якісь казуси, як правило. Хтось когось не почув, неправильно зрозумів, і на емоціях почалася сварка. Якщо ж такі скарги з’являються, реагуємо відразу. Виїжджаємо та проводимо роботу з перевізником і водієм.
Однак є величезна проблема з нелегальними перевізниками. За 5-10 хвилин до того, як має їхати легальний перевізник, вони їдуть маршрутом і забирають усіх платоспроможних пасажирів.
Тому пасажири теж повинні думати, якого перевізника обирати. Бо краще ж їхати з тим, який пройшов конкурс, водій офіційно працевлаштований та має медичний огляд, ніж з нелегальним. Якщо будуть робити вибір на користь незаконного, інші перевізники, через відсутність пасажирів, відмовляться їздити до них у село. Це по-перше. А по-друге, у випадку ДТП пасажири не зможуть отримати жодних виплат.
— На яких напрямках відловлюєте нелегальних перевізників?
— Є всюди. Виходимо з поліцією на маршрути. Найбільше на напрямках «Чернігів – Городня», «Чернігів – Ріпки». Іноді зустрічаються на київському напрямку, відправляються від «МакДональдзу».
Штрафи 17 тисяч гривень нелегальних перевізників не лякають. Створюють фірми-пустушки, з прибутком — нуль. Тому виконавча служба не може з них нічого стягнути.
— Куди скаржитися пасажирам?
— На телефон гарячої лінії Укртрансбезпеки: (044) 351-47 66 або до нас у відділ: (0462) 777-480 (у робочий час).
Джерело: "Вісник Ч", авторка Ольга САМСОНЕНКО
"Час Чернігівський" писав про таке:
- Водій маршрутки про пасажирів: дурять, не платять за проїзд, смітять, підганяють
- На п’ять автобусів — один водій. І той пенсіонер
- У прикордонні Чернігівщини росіяни обстріляли мікроавтобус із селянами
Ще більше цікавої інформації читайте та дивіться на цифрових майданчиках "Вісника Ч":