23 квітня міський голова Хмельницького Олександр Симчишин виклав розлогий допис про те, що у місто приїхав перший новий тролейбус з Чернігова, один із 44-х, які громада отримає від вітчизняного виробника в рамках великого проєкту.
Голова аргументував переваги закупівлі транспорту саме у ЧАЗ.
Цей тролейбус майже безшумний, має можливість управління контактними штангами із місця водія.
Також тут є:
- системи відеоспостереження в салоні і зовні;
- теплова кнопка на дверях;
- Монітори, якісна звукова апаратура (внутрішня і зовнішня);
- WI-FI;
- USB-порти для заряджання гаджетів під час руху тощо.
- система кондиціонування і у кабіні водія, і у салоні.
Тролейбус низькопідлоговий, з місцями для візків та місцем для собаки-поводиря.
«Дизайн відповідає нашому брендбуку. Цей проєкт ми втілюємо разом із Європейським банком реконструкції та розвитку і партнерами з Європейського союзу.
34 тролейбуси із 44-х будуть з автономним ходом до 2 км, решта - до 20 км. Це дозволить нам забезпечити маршрути, де немає мережі.
До кінця травня маємо отримати ще 5 таких тролейбусів, і до кінця року ще кілька партій. На жаль, виробник має об'єктивні причини, пов'язані із війною, що не дозволяють виготовити тролейбуси швидше.
Додам, що у рамках проєкту ми отримали великий безповоротний грант від Євросоюзу у розмірі 4,45 млн євро!», - оптимістично резюмував Симчишин.
Допис отримав широку реакцію користувачів - близько 2000 лайків, понад 200 поширень, більше 130 коментарів тощо.
Хмельничани та підписники Симчишина з інших міст активно обговорювали тему, оскільки обласний центр досить давно не оновлював свій парк тролейбусів. На деякі дописи відповідали і чернігівці.
Як відреагували користувачі на новину про Чернігівський тролейбус?
Олена Білоус:
- Заздрю трохи хмельничанам, бо у них міський голова нормальний
Костянтин Завадський:
- Олена Білоус, зате наш тернопільський полтіннік Сергій Надал за майже 15 років своєї каденції (2010.11-нині) не купив жодного нового тролейбуса, зате автобусів купує хоч греблю гати. Та й з наявними ситуація помітно гірша – самих тролейбусів меншає, в кінці 2022 було 58 пасажирських, зараз 51 на балансі, з яких 1-2 точно на списання ідуть.
Блогер із Хмельницького Олександр Зорян пише, що новину про тролейбус активно поширював увесь депутатський корпус міської ради:
- Класні монітори. На них пенсіонерам можна кашпіровського показувати
Чуш Малий:
- Олександр Зорян, й Шоу Довгоносиків. Я б тоді теж їздив на тролейбусі
Ольга Шинкарук:
- Дуже приємно чути хороші слова про нашого міського голову. Це дійсно та людина, яка дбає про рідне місто.
Анастасія Іванцова, військова:
- Класно! Хмельницький - найкраще місто в світі♥️
Лариса Ляля:
- Нарешті той 15й здадуть на металобрухт... Тепер чекаємо повернення з війни водіїв🙏
Андрій Царук:
- Але кондиціювання, звісно, буде вимкнуте)))
Сергій CN:
- Чернігів робить дані «рогатики», випробовування нещодавно проходили у нас даної моделі.
Тролейбуси комфортні, але, сподіваюсь, якість матеріалів вище, ніж в попередніх моделях, бо через рік фарба на поручнях полізе….:( , що навіть в 20-річних MAN, на місці.
Олександр Арих:
- Дуже хотілося б, щоб у місті запровадили сучасну систему швидкісних тролейбусних стрілок. Тоді тролейбусам не довелося би пригальмовувати при проїзді перехресть та місць, де з'єднується контактна мережа. Багато таких місць на Кам'янецькій, зокрема на Кам'янецькому мосту.
Євгенія Білім:
- Сподіваюсь, що тепер поставлять ці машини на всі маршрути, а не скинуть весь хлам на 15 маршрут (бо там базар, ага). На 15 їздить те, що ще не розвалилось чудом. Як там їздити людям з інвалідністю - тролейбуси зі сходинками і 30 маршрутки - " хлібовозки " і " пижики" з 90-х. Тож чекаємо нових машин на 15 маршруті, бо тут теж живуть маломобільні люди і матусі з маленькими дітками , які не мають власних авто
Сергій Ісхаков:
- Дуже добре що купуєте вітчизняні машини, але, на жаль, ресурс та якість виготовлення набагато менші, ніж у закордонних. Цікаво було би подивитися та порівняти фото цього ж рухомого складу за 3 роки.
Володимир Нехода:
- Важко зрозуміти для чого такі великі вікна у нового тролейбусу, це некрасиво і не практично
Максим Іванович Орлов:
- Єдине питання. Скільки вітчизняних деталей в цьому ,,вітчизняному,, тролейбусі?
Михайло Лупинос:
- Максим Иванович Орлов, десь %60 буде, я їх робив, поки не пішов на війну.
Олександр Юрченко:
- Як цукерка. Обгортка нова, а в середині лайно😥😰😰😰😥😥відмиття коштів
Юрій Елозін:
- Хороший, але не для наших людей.
Ігор Подвадцятник:
- Чогось мало ще наворотів, як для тролейбуса, ще б туалет втиснули.
Олена Таушан:
- Пишаюсь)) У наших тролейбусах не вистачає місця не лише візкам і собакам - просто людям. Бо ходять вони рідко і завжди вщент переповнені. Тому +44 тролейбуси - це вже щастя. Тим паче таких комфортних! Ще б війну закінчити….
Авторка: Євгенія Замковська
"Час Чернігівський" писав про таке: Тролейбуси для Хмельницького: чи виконає замовлення Чернігівський автозавод після російського удару