Веломайстер про те, як обрати велосипед, наскільки Чернігів підходить для цього транспорту та про відносини з автомобілістами

20 СЕРПНЯ 2024, 19:43

833

Чепурний Арсен

Євген Плакса, веломайстер із Чернігова

Говоримо з Євгеном Плаксою, веломайстром, про те, що потрібно для доєднання до велоруху, які аксесуари необхідно придбати, як обрати сам велосипед і не тільки.

Дивіться відео або читайте текстову редакторську версію.


Журналіст Арсен Чепурний: Привіт, друзі! Говоримо сьогодні про велосипедний рух Чернігова із веломайстром Євгеном Плаксою у передачі «Наші люди».

– Чим займався до того, як влився у велосипедний рух?

- Я працював в торгівлі. Мені за день треба було об'їжджати багато точок. І користуватись громадським транспортом так часто мені не дуже подобалось. У якийсь момент просто вирішив, що, мабуть, треба придбати велосипед: зекономлю свої кошти, буду економити час. Отак я потроху рухався в бік велосипеду.

– Чим займається веломайстер?

- Я ремонтую велосипеди. Більшість велосипедів, які проходять через мої руки, це соціальні, які збирають в Європі волонтери, а потім передають в Україну, є така компанія «Bikes for Ukraine». Потім вони привозять до нас на склад, далі - в майстерню до нас. Ми їх приводимо до стану, коли можна користуватися. Потім передаємо волонтерам, соціальним працівникам, переселенцям.

– Про велосипедні мандрівки

- Я, в принципі, об 'їхав майже всю область. Для мене велосипед такий собі інструмент пізнання навколишнього світу. Наприклад, в суботу зранку можу зібрати сумки і просто через три години бути в одному з найбільших національних парків Межріченський. Можна за два дні вільно з одного краю області проїхати з парою ночівель в інший.

– Наскільки велосипед підходящий транспорт для Чернігова?

- Для Чернігова дуже гарно підходить комютинг – це коли ви пересуваєтесь по справах на роботу на велосипеді, тому що місто рівне, немає великих підйомів, спусків. І це дуже комфортно, щоб доїхати до роботи і не дуже спітніти. Є моменти в плані велоінфраструктури. Вона є, нею можна користуватись, але це не завжди буде безпечніше, ніж по дорогах спільного користування. Тому що вони можуть бути непромарковані правильно, вужчі, десь закритий огляд, коли виїжджають люди з прибудинкових територій. Тому це питання відкрите. Але інфраструктура не для всіх потрібна. Тому що деякі люди вперто відмовляються користуватися велодоріжками.

– Як обрати велосипед?

- Треба собі задати питання: а для чого він мені потрібен, для яких конкретно цілей? Якщо ти будеш їздити постійно по місту, то це один велосипед, за яким потрібно менше догляду, він потребує менше витрат. Якщо ти плануєш виїжджати за місто, це вже інше. Якщо для тренувань, також інше. Якщо ти береш універсальний, то він буде значно просідати на відміну від інших спеціалізованих велосипедів.

– Користуватись велосипедом дорого?

- Якщо людина постійно користується велосипедом, то це зараз дуже затратно. Є запчастини, які купуються закордоном, тому ціна така кусається. Я знаю людей, які можуть за сезон проїхати 20 тисяч км. Це треба, як мінімум, змінити задні зірочки, 4-5 за сезон ланцюгів змінити. Це немаленькі суми набігають. Чим дорожчий у тебе велосипед, тим він виходить складніший в обслуговуванні, ти більше заплатиш майстру.

– Про правила дорожнього руху

- Насправді, дуже важливо знати правила. Я б не радив виїжджати на дороги спільного користування, не відкриваючи, не читаючи правила, хоча б мінімальні. В інтернеті є правила для велосипедистів. І плюс, ніхто не відміняв проїзд перехресь, пріоритетність. Коли виїжджають на дорогу, люди мають грати по одним правилам.

– Про взаємовідносини між велосипедистами і водіями авто

- В місті з кожним роком більше автомобілів, але поваги на дорозі все менше. Люди постійно кудись поспішають, підрізають тебе, не дотримуються бокового інтервалу, не пропускають тебе десь на дорогах, коли ти рухаєшся по головній.

Коли я починав десь в 2017-2018 роках активно кататися по місту, то з цим було набагато простіше. Тебе якось розуміли на дорозі, тебе більше пропускали десь в якихось місцях. Зараз з цим набагато складніше.

– Що потрібно купити разом із велосипедом?

- Я б дуже радив одразу подбати про світло,  просвітловідбивну жилетку. Вона багато місця не займає, але якщо ви виїжджаєте за місто і у вас сідає ліхтарик, ви можете просто дістати захисну жилетку, яку видно за 150 -200 метрів, щоб позначити себе на дорозі. Яскравий одяг дуже допомагає на дорозі, щоб вас всі бачили.

Також дуже важливо, щоб у вас був шолом. Якщо легка паркова їзда - то на ваш розсуд. А якщо дорога з інтенсивним трафіком, то краще шолом і навіть, можливо, окуляри. Тому що повітря засмічене абразивними частинками, і коли сильно вітряна погода, і ти приїжджаєш додому, і в тебе просто ріже очі від пилу і бруду.

Захист на коліна та лікті вам навряд чи знадобиться. Тому що, коли ви падаєте на велосипеді, ви аби завалюєтесь на плечі, або ви падаєте на раму, або ще може просто виставляєте ногу і весь удар приходиться на колінний сустав.

Якщо ви займаєтесь більш агресивними якимись видами катання, то може бути шолом і захист спини.

Євген Плакса, веломайстер із Чернігова

Дивіться попередні сюжети програми "НАШІ ЛЮДИ":

Схожі новини

Майже 54 тисячі вибухонебезпечних предметів ліквідували на Чернігівщині за 2,5 роки

19 ВЕРЕСНЯ 2024, 17:48

Неподалік чернігівського кордону білоруси будують військове містечко за майже $100 млн

19 ВЕРЕСНЯ 2024, 16:51

Чотирьох бійців поховали у громадах на Чернігівщині

19 ВЕРЕСНЯ 2024, 08:37

Вiдео

Профтехучилищам у Чернігові знайшли власника і фінансування

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 22:54

У сільській школі на Чернігівщині з'явилося 12 нових учнів - переселилися з батьками з інших районів

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 16:52

Повоював менше 4 місяців: у донецьких степах загинув захисник із Чернігівщини

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 15:50

У Корюківці в лікарні - нова керівниця. Чи пов'язані зміни з резонансною справою про смерть директора автошколи

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 13:00

ТОП-переглядів