У прикордонній Гомельській єпархії бурлять пристрасті - місцеві віряни незадоволені своїм владикою - архієпископом Стефаном. У якості провини останньому ставлять негречне ставлення до парафіян, небажання поважати закон і… поведінку, яка геть не в‘яжеться з образом священнослужителя, зокрема, і з еротичним підтекстом.
Дійшло до того, що парафіяни БПЦ з села Дубровка (Добрушський район Гомельської області) звернулися до диктатора Лукашенка та митрополита Веніаміна з проханням скинути та притягнути до відповідальності архієпископа Гомельського і Жлобінського Стефана. Останній, до речі, родом з Ніжинського району з села Вертіївка.
Приводом для колективного звернення стала скандальна промова архієпископа, яку він зачитав у церкві Петра і Павла в Гомелі в присутності півсотні людей, дітей зокрема. Фрагменти промови опублікувало на своїх сторінках гомельське опозиційне видання «Штодзень». У ній, звертаючись до вірян, церковний ієрарх використав риторику, далеку від священицьких канонів.
Зі змісту виступу місцевого владики випливає, що причиною його гніву став несподіваний візит фінансової міліції до єпархії, який відбувся після скарги віруючих, мовляв, єпархію ОБЕП 2 дні трусив, перевіряли документи.
Далі - більше. У промові Стефан згадав давні інциденти. Так, ієрарх має міцну образу на власну паству, яка ще два роки тому звинувачувала його у привласненні старовинної ікони з приватної колекції. Триває судова тяганина і досі. Віруючі у зверненні зазначають, що твердження Стефана про те, що відібрані єпархією ікони нібито мають документальний супровід у вигляді актів не відповідає дійсності:
«На Дубровці та інших парафіях ними таємно вилучалися церковні ікони, акти видавалися заднім числом...», - пишуть у листі парафіяни.
Підписи парафіян
Але найскандальніші заяви Стефана зовсім не стосуються долі ікон. Обурений владика у присутності 50 парафіян вчергове публічно на парафію прокоментував новини еротичного характеру, які постійно виринають з прив‘язкою до його імені.
Білоруське видання наводить точну цитату з промови Стефана, в якій він намагається прокоментувати різноманітні чутки:
«Що архієпископ блудить, то розпусник такий і такий. У Кармі (селище в Гомельській області — ред.) не тільки дорослі, а й діти знають, що він страшний розпусник. І що люди не хочуть йти на службу, коли він служить. Ні хрестити, ні вінчати, нічого... Люди не хочуть його чіпати, з таким розпусником... Зрозумійте, ви можете навіть розділяти думку, що це для людини погано, це образливо... Але я розумію, що жодна добра справа не обходиться без таких наклепів. Вибачте, я скажу так, як казала черниця Віра: «Коли я будувала жіночий монастир, я там гвалтувала черниць».
Тож, замість того, аби заспокоїти паству - вийшло навпаки, віряни ще більше занепокоїлися.
І є чого: з року в рік з ім‘ям Стефана виринають різні новини з еротичним підтекстом. Так, ще у 2014-му російське видання «Lenta» писало про те, що протодіакон РПЦ Андрій Кураєв звинувачував тоді ще єпископа з Гомеля у сексуальних домаганнях до семінаристів.
У своєму блозі росіянин опублікував "Сповідь семінариста", в яких Стефан (Анатолій Нещерет) звинувачується в розбещенні вихованців духовних навчальних закладів та священиків.
Серед іншого, опублікований лист Сергія Ф., який розповів, що він зазнав сексуальних домагань з боку Нещерета.
"Коли єп. Стефан був ще на Турівсько-Мозирській кафедрі, він особисто намагався мене спокусити. Всадив у мене майже цілу пляшку горілки, лапав мене. Це мене так приголомшило (я навіть і подумати не міг про це), що я навіть протверезів. У той день я був проїздом у м. Мозирі, і просто вирішив відвідати Владику.<...> Якщо вважаєте за потрібне якось додати це до своїх публікацій на цю тему — додавайте сміливо, жодних обмежень за іменами не накладаю", - йдеться у листі.
Окремий матеріал присвячений цьому вийшов і на сайті білоруського «Радіо Свобода».
Згодом, звинувачування на адресу Стефана лунали і у 2020-му.
Вочевидь, новини кількарічної давнини дійшли і до гомельських вірян. Зрештою, парафіяни відправили листа до Лукашенка з вимогою прибрати скандального служителя.
В свою чергу, сам архієпископ пояснює, що канонічне право заважає йому захистити свою честь і гідність у світському суді.
«Мене запитують, чому ти не подаєш до суду за наклеп? Я знаю канонічне право. Якщо хтось із церковників пішов судитися зі світською владою, нехай буде скинутий. А ще є такі слова: «Благословляйте тих, хто клянеться», - цитує клірика «Штодзень».
Якщо архієпископ захоче спростувати чи прокоментувати наведені у статті твердження, залишаємо можливість написати на адресу електронної пошти "Часу Чернігівського": [email protected]
"Час Чернігівський" писав про зличини із сексульною фабулою: