Днями дорожники приступили до асфальтування одного з важливих для агропромислової логістики та місцевих мешканців кількох громад Чернігівщини автомобільного мосту через Десну, який зараз відбудовується після часткового знищення на початку оборони Чернігівщини від російських загарбників.
Як будували міст:
Фото Павла Авдокушина
Фото-повідомлення про це виклав ТГ-паблік «Часник Чернігів». Ми попросили сказати кілька слів про цей об'єкт відомого українського інфраструктурного оглядача Павла Авдокушина, оскільки він відвідував його на початку осені. Пан Павло погодився надати свій коментар, але зазначив, що з міркувань безпеки не може назвати точне місце розташування мосту. Але пояснив, що міст знаходиться не біля самого Чернігова, а північніше обласного центру.
Фото пабліку "Часник Чернігів"
Павло Авдокушин:
«Міст цікавий тим, що має потрійний конструктив. Його загальна довжина складає 305 метрів. Над річкою посередині - потужна сталева рамна основа, на якій вкладені залізобетонні плити. Перехідні опори, на які вона спирається, - двоярусні, тобто мають по два ригелі. Це обумовлено тим, що такий конструктив, як і повністю металевий, - дозволяє робити велику відстань між опорами, які в швидкоплинній Десні будувати було не так просто. А до обох берегів від цього сталезбірнозалізобетонного конструктиву був складений доволі цікавий та рідкісний експериментальний конструктив 1980-х років з пустотних панелей, які були перебетоновані по кінцях монолітними пасами в нерозрізні прогони.
Павло Авдокушин
З південного боку цю 90-метрову частину мосту цілком підірвали. Тобто, вона вся лежала на землі, точніше, через повінь 2022 року - у воді. Тому станом на сьогодні там повністю відбудували наново височенні опори і змонтували вже звичні нам на сьогодні І-подібні залізобетонні балки. На них влаштували монолітну плиту. Над іншім берегом Десни така сама частина залишилася цілою. Тож її відреставрували. Також відреставрована і центральна частина, та всі опори. За разунок нових монолітних полегшених консолей трохи розширили тротуари. Відновили систему освітлення. До того ж міст отримав сучасні водоочисні споруди, що відповідають всім екологічним нормам. Я був на мосту на початку вересня і бачу, що за цей час працівники підрядника, компанії "Укртранміст", виконали доволі серйозний обсяг робіт, що можна побачити, порівнявши мої вересневі світлини з тим, що маємо зараз».
На сьогодні є задача відкрити рух мостом до кінця поточного 2023 року. Весь же комплекс робіт планується завершити в 2024-му.