Це - складна інженерна споруда, кажуть будівельники, тож аби звести надійну переправу через річку - довелося попотіти. У середині квітня у споруди почали бетонувати нові опори.
На 164-метровій береговій частині мосту через Десну почали влаштування нових опор. Діаметр кожної - 1,2 метри, висота - від 10 метрів.
Будівельники зауважують: процес кропіткий. Старі тонкі опори демонтуються, на існуючому фундаменті монтується опалубка, в яку закладається армокаркас. Фінальний етап – влаштування бетону.
«В минулому році при відновленні правого проїзду мосту з боку Чернігова ми застосовували іншу технологію – нарощували діаметр старих опор. Але це занадто тривала і трудомістка процедура, тому на лівій частині берегові опори замінюються на нові.
Паралельно на інших частинах правого проїзду готуємось до влаштування шарів дорожнього одягу», - коментують на сторінці «Автомагістраль-Південь».
Історія проєкту:
613-метровий міст у Шестовиці - найбільший на трасі М-01 “Київ-Чернігів”.
Під час блокади обласного центру - одна з частин споруди з боку Києва, довжиною понад 230 метрів, була повністю зруйнована. Діставатись до столиці доводилося через об’їзди.
Роботи з відновлення розпочалися у червні 2022: уламки старих бетонних конструкцій демонтували, вивезли, наново влаштували фундамент та всі інші конструктивні елементи.
Для кожного проїзду зруйнованої частини було побудовано 6 величезних монолітних опор у середньому 18 метрів заввишки. Нова прогонова будова створювалась за допомогою технології поздовжнього насуву. Підхід до мосту розібрали, на земляному полотні влаштували майданчик для збирального стапелю довжиною 130 метрів, де з’єднувалися елементи металевої прогонової конструкції – секція за секцією. Гідравлічними домкратами-штовхачами зібрану конструкцію в два етапи насували на опори мосту.
Після завершення насуву настала черга монтажу залізобетонних плит перекриття, влаштування армованого каркасу, монолітної плити і нарешті асфальтобетонного покриття.
У квітні 2023 завершена відбудова лівого проїзду, відкритий рух. У травні за такою ж технологією завершена відбудова правого проїзду.
На другому етапі розпочалась реконструкція руслової та берегової частини правого проїзду з боку Чернігова, які збереглись, але потребували посилення.
На русловій частині довжиною 210 метрів замінена монолітна плита, влаштовані тротуари нового типу.
На береговій частині довжиною 160 метрів демонтовані старі прогони, виконане посилення і часткова заміна опор, влаштовані нові прогони. В кінці минулого року був відкритий рух на правому проїзді мосту.
У січні роботи розпочались на лівому. Як і торік на лівому проїзді на русловій частині правого проїзду залишені старі опори, але влаштована нова монолітна плита. На береговій частині старі прогони повністю демонтовані.
Завдяки реконструкції міст здатний витримувати значно більші навантаження. Випробування, проведені на повністю відновленому лівому проїзді, засвідчили, що у Чернігова є надійний логістичний маршрут, по якому до міста без додаткових обмежень зможе діставатись вантажний транспорт.
Джерело: «Автомагістраль-Південь»
"Час Чернігівський" писав про таке: Тепер без об'їзду. На Чернігівщині відремонтували ще один міст