Перевізників визначають виключно на конкурсних засадах. На сьогодні в Чернігівській ОДА з 63 перевізниками укладено 244 договори. А це – 190 напрямків, на яких забезпечуються пасажирські перевезення.
Але є перевізники, які не бажають брати участь у конкурсах і надають відповідні послуги населенню без дозвільних на те документів. Вони працюють майже на всіх приміських та міжміських маршрутах, здійснюючи відправлення незадовго до офіційно затверджених розкладів руху. Основними такими напрямками є Городнянський, Ріпкинський, Корюківський, Новгород-Сіверський, Семенівський, Сосницький та Сновський.
«У чому в принципі постає проблема для громадян: відсутнє страхування (у 95% випадків), автобуси, як правило, переобладнані з вантажних в пасажирські (що заборонено законом), до того ж «тіньові» перевізники встановлюють додаткові сидіння без належної фіксації. Не проводиться перевірка передрейсового технічного стану транспортного засобу та медичний огляд водія, що також наражає на небезпеку пасажирів», – наголосив під час тематичного брифінгу в медіацентрі ОВА начальник відділу транспорту та зв'язку Департаменту енергоефективності, транспорту, зв'язку та житлово-комунального господарства ОДА Максим Власов.
Максим Власов
У липні 2023 року здійснено 17 перевірок перевізників, за результатами яких складено близько 320 актів на понад 3 млн грн.
Втім лише 10% накладених штрафних санкцій було сплачено до бюджету. Адже такі перевізники реєструють підприємства за місцем проживання, у власності підприємства відсутні будь-які активи та основні засоби, транспортні засоби використовуються на умовах оренди, а на рахунках відсутні кошти, що унеможливлює примусове стягнення боргу органами державної виконавчої служби.
Впливає на ситуацію і недосконале законодавство в частині відповідальності перевізників – накладені штрафи «покриваються» за два-три рейси.
Чернігівська ОДА неодноразово зверталася до профільного міністерства та Кабміну з метою посилення такої відповідальності, акцентуючи на можливості конфіскації транспортного засобу, якщо він використовується для нелегальних перевезень пасажирів. Наразі його можна конфіскувати, якщо особа, яка кермує, є власником і має ліцензію загалом на пасажирські перевезення.
Кожен пасажир має подбати про власну безпеку, а відтак – користуватися автобусами, що відправляються від автостанцій», – наголосив спікер.
Джерело: Чернігівська ОВА
"Час Чернігівський" писав про таке: На Чернігівщині взялися перевіряти перевізників. Скільки виявили порушників