Спілкуємось із Аллою Луценко, власницею закладу, в якому можна не лише випити смачної кави, але й скуштувати випічку власного виробництва. Дивіться відео, або читайте текстову редакторську версію.
Журналіст Арсен Чепурний: Якщо ви хочете не лише скуштувати гарячої і смачної кави, а ще і зʼїсти випічку власного виробництва із неймовірною міксологією смаків, розповідаємо, де це можна зробити. Спілкуємося із власницею кав 'ярні в пекарні «Солодка лавка» Алли Луценко у передачі «Наші люди».
– Як з’явилась ідея відкрити кав’ярню-пекарню?
– Я хочу популяризувати українську кухню. Це вже ідея не перша, і вона вже давно працює. Але просто була пауза, і я не скажу, що я думала до неї повертатися. Але війна внесла свої корективи.
Деякий час я працювала в Німеччині, в пекарні. Там у мене було дві роботи, але одна із них – це була пекарня. Я дивилась, як вони працюють, як вони цінують свою культуру, своє відношення до цього. І мені так це лягло до душі, я захоплювалася ними. Це була ціла родина пекарів, у них династія, свій авторський хліб. Понад 150 років їхній пекарні, тобто у них родинний бізнес такий.
А я вивчала культуру українську і мене це завжди надихало. І коли я у Німеччині працювала, то в мене вже була ціль. Я коли влаштовувалась на роботу, казала: «Я у вас ненадовго». Працюючи закордоном, я зробила цю концепцію в голові: що я буду повертатися і буду відкриватися.
Зараз у нас все ще доробляється. Можливо, до кінця року ми встигнем зробити так, як ми б хотіли це бачити. І ще деякі ідеї реалізуємо. Тому що зараз це просто накатана схема: кондитрка, кава, індивідуальні замовлення. Але концепція буде розширятися.
– Ви відкрились місяць тому, чи можете вже зробити якісь висновки щодо бізнесу?
– Важко якісь висновки за місяць робити. Висновки, можливо, там через пів року можна буде зробити. А зараз просто треба доробити все те, що там плануєш.
– Як підбираєте продукцію?
- Я випікаю вже понад 10 років. Концепція незмінна –лише якісна натуральна продукція. Тому що я дуже ціную смак, мені подобаються всякі баланси смаків. Пробуючи тісто, я вже знаю, що в нього додали. Тому випічка, це, наприклад, масло, натуральні вершки, натуральні сири. Той самий шоколад, не глазур, а натуральний. Для мене дуже важливий смак. І я даю ту продукцію, яка мені самій подобається. Тобто я не можу давати те, що мені не подобається.
Зараз заходять і просять щось солона, а я це не планувала. Але люди хочуть, і я це додаю. Але додаю із «родзинкою», яку я можу сама додати, або якийсь ексклюзив.
Інколи я можу подивитися ідею в Інтернеті, але смаки зазвичай я люблю сама балансувати. Я від отримую насолоду. Не люблю «злизувати рецепт», люблю його під це підлаштовувати.
– Ваші клієнти – хто вони?
- Мами дуже багато заходять, молодь. Люди середнього віку. Коли кожен прописує свою цільову аудиторію, то, в принципі, є розрахунок якийсь. Я не скажу, що моя аудиторія це молодь, адже ми раді всім.
Але ті, хто знають смак кави, кажуть, що кава наша смачна. Тому що у нас акцент, окрім якісних десертів, на гарну каву. Я люблю каву. І це для мене є також цією фішечкою. Тому заходять люди, які вже скуштували, і вони розуміють, що їм подобається, і вони повертаються.
– Ви працюєте з індивідуальними замовленнями на випічку?
- Ви можете замовити все, що вам подобається, скажімо. А ми підлаштуємо, виберемо, що саме. Тому що я підхожу індивідуально до замовлень.
Що людині подобається? Немає сенсу пропонувати людині шоколадний торт, який вона не любить. Або навпаки, пропонувати чизкейк , коли вона любить шоколадний. Тому я спочатку розпитую, що людині подобається, а потім під це я підбираю і компоную замовлення. Так само, як поєднуються бісквіти, як поєднуються деякі креми. Це не буде просто один торт з одним видом крему.
– Чи звертались ви за державною підтримкою?
- В процесі, це не так все просто зробити, як здається. У мене ще дуже багато різних ситуацій, різних, і діти, і все, і всього дуже багато. Тому ти просто не встигаєш за всім. Звісно, я буду намагатися отримати державну підтримку. Але розраховувала я на те, зі чого я сама заробляла.
– Як плануєте розширюватись?
- Все-таки це більше про асортимент, що хочуть відвідувачі, і що хочу я. Тобто, відвідувачі хочуть більше випічки, і не лише солодкої. А я хочу популяризувати українську кухню. Всі ми любимо круассани, еклери, різні варіації тортів. Але візьмемо японську кухню чи східну кухню: популярні зараз всі ці To Go. Питання, а чому ми не можемо зробити To Go українське? Це ж елементарно. У мене вже, в принципі, є перелік цих страв, які я хочу видавати як українське кухня To Go.
Довідково. "Cake To Go"- новий тренд у кондитерсьокму світі. Це повноцінний торт, що зібраний в екологічному стаканчику. Така упаковка дозволяє збирати всі вологі види начинок.
* * *