Такі дані озвучив перший заступник голови «Укравтодору» Андрій Івко. За його словами, 15 областей України зазнали інфраструктурних руйнувань через війну в більшій чи меншій мірі.
Загалом, по країні, внаслідок бойових дій зруйновані 25,1 тис км доріг та 341 штучна споруда в їхньому складі. З них на державній мережі - 8,8 тис км та 150 мостів та шляхопроводів. Найбільше зруйнованих мостів у Чернігівській області - 27. На Харківщині - 25, на Київщині - 24. Це підрахунки на підконтрольних Україні територіях.
Через війну на Чернігівщині пошкоджено 680 км державних доріг. Лише на дорозі М-01 Київ — Чернігів — Нові Яриловичі зруйновані 2 великих автомобільних мости через річку Десна поблизу обласного центру та розірвано пряме сполучення зі столицею.
Переправу через Десну на південному під'їзді до Чернігова знищили російські окупанти: скинули кілька авіабомб. У результаті удару впали прольоти штучної споруди, повідомив ще в травні Івко.
На Луганщині та більшій частині Донецької області руйнування поки не рахували. Аналогічна ситуація на лівобережжі Херсонської області.
Що стосується доріг, то на тих, які постраждали від бойових дій, «Укравтодор» робить аварійний ремонт, відновлює придорожню інфраструктуру. Капітальна відбудова тисяч кілометрів зараз не по кишені країні.
Як пояснює Андрій Івко, з кожним деокупованим регіоном необхідність швидкого відновлення зруйнованих мостів для транспортного зв’язків росте у геометричній прогресії. Відновлення мостів здебільшого є спільною роботою підрядників обласних служб автомобільних доріг і Спеціальної служби транспорту Міністерства оборони України.
Андрій Івко
На 76 мостах вже відновлено проїзд. Це означає, що біля зруйнованих споруд збудовано об’їзні дороги чи зведено тимчасові переправи. Також відремонтовані мости, які здебільшого вціліли.
Наприклад, так зробили на Сумщині з 200-метровою переправою через річку Псел.
«У виняткових ситуаціях ми капітально відбудовуємо мости. Це стосується лише стратегічних маршрутів на відносно безпечних територіях. Без цих мостів економіка країни просто не зможе вижити», - озвучив чиновник в інтерв‘ю виданню «Центр транспортних стратегій».
Інша проблема заподіяних війною руйнувань у тому, що більшість об’єктів доведеться відбудувати "з нуля". Великі мости, наприклад, через Десну навколо Чернігова, потребують значного фінансового ресурсу і часу. За останніми оцінками, на відбудову усієї знищеної інфраструктури України знадобиться близько 4 років.
Тут стали в нагоді закордонні партнери, зокрема, французька корпорація "Matière".
Центр з подолання криз та надання підтримки (CDCS), який є французьким державним оператором гуманітарної діяльності, передав «Укравтодору» матеріали для 3 мостів.
На початку грудня конструкції прибули в Україну.
Французькі партнери замовили мости у компанії "Matière", яка виготовила їх під необхідні Україні параметри. Подаровані мости допоможуть швидко забезпечити сталий рух транспорту на основних транспортних артеріях у Чернігівській області.
"Час Чернігівський" знімав відео про ремонт мостів та доріг в області: