Понад 30 тис нових сучасних електролічильників встановлять побутовим споживачам працівники АТ «Чернігівобленерго» за Інвестиційною програмою 2023 року, інформують у компанії. Серед них як звичайні електронні, так і «розумні» смарт-лічильники.
Хто отримає прилади? Начальник служби засобів обліку електроенергії АТ «Чернігівобленерго» Юрій Пусь пояснює: з року в рік підприємство аналізує стан приладів обліку побутових споживачів області і визначає, де саме має бути здійснена заміна цих приладів.
Протягом останніх кількох тижнів енергетики вже активно займаються заміною старих електролічильників на нові. Причому в усіх районах області. Покази старих лічильників фіксуються контролерами у спеціальних актах і потім цифровізуються, тож споживачі можуть не перейматися тим, що розрахунки у платіжках будуть неправильними.
«Прості однофазні електронні лічильники ми зазвичай встановлюємо точково замість старих індукційних із класом точності 2,5. Вони часто виходять з ладу, неточно обліковують спожиту електроенергію, тож їх у своїх мережах ми намагаємось повністю ліквідувати, замінивши на електролічильники з класом точності 1. Так само за потреби замінюємо і старі трифазні лічильники», - говорить фахівець.
Що стосується так званих «розумних» лічильників, то їх встановлюють там, де за допомогою автоматизації процесів можна ефективніше використовувати людські ресурси підприємства, та у втратних осередках, де потрібно знати точний обсяг спожитої електроенергії. Ці місця визначаються заздалегідь, адже перед встановленням таких лічильників ТП, від якої живляться обрані домогосподарства, обладнується спеціальним маршрутизатором, який допомагає лічильникам автоматично передавати інформацію.
У будь-якому випадку – як у першому, так і в другому – від такої заміни найперше виграє споживач, адже при встановленні електронних лічильників будь-якого типу значно зменшується імовірність появи дефектів, а також підвищується точність та надійність обліку електроенергії.
В точності обліку споживачі мають бути зацікавленими не менше, ніж оператор системи розподілу. Якщо абонент щомісяця вчасно передає покази електролічильника, в повному обсязі оплачує свої рахунки, але в якийсь момент помічає, що якість електроенергії залишає бажати кращого (лампочки мерехтять, побутова техніка капризує), скоріше за все на лінії, до якої він підʼєднаний, хтось краде електроенергію. І чим швидше цього крадія виявлять, тим швидше якість електропостачання у оселі покращиться.
Нові смарт-лічильники підприємство розраховувало встановити чи не у всіх побутових споживачів. Однак повномасштабне вторгнення росіян змусило переглянути ці плани. Та не відмовитися від них.
Тому, на підприємстві радять стежити за оголошеннями у населених пунктах – перед проведенням заміни електролічильників АТ «Чернігівобленерго» обов’язково попереджає про це споживачів.