Очевидно, мова йде про колапс у випадку, якщо у Чернігівській міській військовій адміністрації не погодяться переглянути видатки на громадські перевезення. У цій історії сплили раніше невідомі факти. Виявляється, щоб схилити Дмитра Брижинського виділити додатково 3 млн для приватних перевізників, йому натякали на преференції. Розповідаємо, як все було.
Підвищення на все?
Як повідомив очільник Чернігівської міської військової адміністрації Дмитро Брижинський, міська рада знову хоче збільшити вартість квартирної плати, проїзду в транспорті та вартість вивезення сміття.
«Керівництво міської ради в особі секретаря О. Ломако продовжує працювати на міських князьків і дає їм можливість збагачуватися…Я не дозволю місцевим мільйонерам збагачуватися за рахунок простих мешканців міста. Жодне з цих рішень не буде затверджене мною», - заявив Дмитро Брижинський.
У відповідь секретар міської ради Олександр Ломако виклав пост, де знову повторив усі сказані раніше тези про те, що начебто очільник МВА зариться на міську землю. Однак, жодних доказів цього твердження він так і не надав.
«Три тижні назад Брижинський уже зупинив громадський транспорт в Чернігові. Його рішення скасували на Раді оборони області. Після її засідання начальник МВА дав слово - оплатити всі борги перевізникам двома платіжками. 6 млн грн відразу, щоб розблокувати питання та запустити автобуси. 3 млн грн - не пізніше 9 травня», - заявив Олександр Ломако.
Втім, ані голова ОВА, ані сам Брижинський кілька тижнів тому не говорили про «платіжки» для перевізників.
Транспорт знову стане?
У міській раді знову нагадали про обіцянки паралізувати роботу міського транспорту в разі, якщо у МВА не погодяться збільшити розмір компенсації приватним перевізникам. Один з яких - депутат ЧМР з партії «Рідний дім», яку завів у міськраду колишній міський голова Владислав Атрошенко. Щоправда, про це секретар міської ради не згадав.
«Тримати в заручниках все місто та свідомо зупинити під час війни громадський транспорт - це справжня диверсія», - наголосив секретар міськради.
За словами Олександра Ломаки, на виконання доручення Ради оборони області міське управління транспорту підготувало пропозиції щодо роботи громадського транспорту в місті. Один із варіантів - відкоригований помісячний кошторис витрат в рамках закладених в бюджет 75 млн грн. Цей документ офіційно наданий в МВА тиждень тому.
«Жодної відповіді. Абсолютна байдужість до інтересів містян. Таке враження, що або Брижинський показує, що вага доручень Ради оборони області дорівнює нулю, або це спільна свідома позиція спровокувати хаос та зупинити місто».
Також він окремо торкнувся теми землі, наголосивши що виключно громада міста, через обраних депутатів, має право вирішувати земельні питання. Секретар на словах повідомив, що має розпорядження Дмитра Брижинського про виділення землі забудовникам із фракції «Слуга народу», що на його думку, є перевищенням повноважень. Тож, вимагати від посадовців міської ради його реалізації - протизаконно, переконаний секретар.
За 3 млн обіцяли "порішати" на сесії?
Як виявилось, окрім публічного звернення, до Брижинського звертались ще й неофіційно. І пропонували "пряники" якщо той погодиться виділити додаткові 3 млн грн для приватних перевізників.
До мене знову звернулося керівництво міської ради з проханням збільшити фінансування приватних перевізників на 3 млн гривень: з 6 млн до 9 млн. Натякнувши, що за це в подальшому будуть сприяти на виконавчому комітеті та сесії реалізації ініціатив військової адміністрації.
В звітах, які мені надало управління транспорту міської ради зазначено, що приватні перевізники за квітень перевезли 1 337 050 пасажирів з яких отримали 16 499 969 грн.
Бюджетом на 2024 рік передбачена компенсація приватним перевізникам у розмірі 6 млн гривень щомісячно і не більше.
Суми коштів отриманих від пасажирів 16 499 969 гривень та компенсації 6 млн гривень достатньо для того щоб приватні перевізники безперебійно здійснювали перевезення мешканців міста.
Приватні перевізники повинні здійснювати перевезення, відповідно до укладених договорів, розраховуючи на додаткове фінансування від міста в розмірі 6 млн гривень щомісяця і не більше.
Збільшення фінансування не буде! - повідомив Брижинський в Телеграм.
Реакція соцмереж
Допис Олександра Ломаки прокоментував і «професійний волонтер» Олег Серик, який подав позов на Верховну Раду щодо бездіяльності останньої і непризначення виборів президента України у березні 2024. Українські фахівці з інформаційної безпеки розкритикували цей вчинок. А от російські пропагандисти за цей інфопривід радо вхопилися.
Олег Серик знову повторив тези про «узурпування влади», які є одним з маркерів російської пропаганди, за визначенням виконавчого директора ГО "Інститут постінформаційного суспільства" Дмитра Золотухіна.
Олег Серик:
«Зе мародери слуги народу Чернігівщини за підтримки офісу продовжують розкрадати Чернігів. Мародерство та розкрадання триває. Прострочений узурпатор керує Україною».
Чернігівці активно коментують протистояння між чиновниками. Чимало хто зауважує: у Чернігові і так один з найвищих в Україні тарифів на проїзд у міському транспорті.
Громадський активіст Микита Вікторов:
«Я тільки за організацію нового муніципального автоперевізника. Але ж де взяти ті мільярди? ЧТУ заточене під тролейбуси!»
Львівʼянин Павло Сирватка радить:
«Можна перейняти досвід Рівного - купити автобуси і півроку шукати водіїв. Потім ще купу часу шукати ремонтників і базу. Весь цей час платити кредит за автобуси що стоять в кутку тролейбусного парку».
Журналістка Оксана Малофей-Михуля:
«Як все передбачувано: спочатку підняти тарифи для оплати готівкою і банківською карткою, щоб більшість таки перейшли на транспорті картки, а тепер можна і на них підвищувати тарифи. Але ж просто так підняти тариф, то буде від народу обурення в бік транспортної, тож давайте спровокуємо, що винні не ми, а мва».
Ніна Гамалей:
«У Києві немає таких тарифів - 17 грн, а у нас є, мабуть, наше місто по площі, по заробітку перевищує столицю, ну що рекорд».
Депутатка ЧМР Марина Семененко:
«Спочатку створили ситуацію, а потім пропонують варіанти рішення, злі генії».
Анна Глазова:
«Знову шантаж від перевізників під кришуванням міської влади».
Громадський діяч Руслан Волощук:
«Не розумію, де логіка в діях чиновників міської влади, щоб платити компенсацію з міського бюджету приватним підприємцям за якусь виконану роботу. Є затверджені тарифи на транспортні послуги. Кажуть, що економічно обґрунтовані. А міська влада якимось чином залежна від власників транспортних компаній та просто виконує їх забаганки?!»
Тамара Шумеєва:
«Муніципальний транспорт. Тим більше, вже надарували європейці...».
Олексій Олександрович:
«Купіть ще 20 тролейбусів і викиньте тих зажравшихся маршрутників з маршрутів. Ну це ж не можливо хочуть брати в п'ять раз більше ніж таксі. Ось вам п'ятий варіант. І яка їм компенсація? Вони що пільговиків возять? Хай хоч і 20 грн. За проїзд зроблять то зовсім пусті будуть кататися. Люди на тролейбуси пересядуть».
Тамара Шумеєва:
«Олексій Олександрович, на базі ЧТУ є декілька подарованих автобусів. Вартість проїзду в них 12 грн. Докупити ще, щоб забезпечити необхідну кількість на маршрути, де відсутні тролейбуси, і пасажир, звісно, вибиратиме дешевший вид транспорту. Тоді приватні перевізники в здоровій конкуренції вимушені будуть або знижувати вартість проїзду, або просто зійдуть з бізнесу. Закон ринку - конкуренція. А поки у нас саме приватник монополіст, так і буде шантаж і захмарні ціни».
Валентина Чепурна Сердюк:
«Коли вже наші царьки нажеруться. Квартплата вища, ніж в Києві, проїзд дорожчий, а зарплата найнижча. А вивіз сміття - то взагалі позор!
"Час Чернігівський" писав про таке: