ГО «Асоціація регіональних ЗМІ» в рамках реалізації проекту: «Моніторинг змін експортно-імпортної сфери Чернігівської області» проводить регулярні дослідження задоволеності умовами у пунктах пропуску і якості надання державних послуг серед громадян України, які перетинали державний кордон. До Вашої уваги результати опитування за червень 2023 року.
Середня тривалість перетину державного кордону в червні, у порівнянні з квітнем, не змінилася і становила трохи близько 3,5 год. Разом з тим, більше ніж на 30 хв. зріс час очікування у черзі перед пунктами пропуску іноземних держав. Натомість, період оформлення документів з боку України зменшився вдвічі – до 45 хв. Швидкість проходження контролю з боку іноземних держав і очікування перед українськими пунктами пропуску суттєво не змінилися.
Подібні тенденції відбулися і з максимальними витратами часу на перетин кордону. В окремих випадках громадянам доводилося знаходитися у чергах перед пунктом пропуску іноземної держави близько 6 годин. Слід зазначити, що суттєве скорочення максимального показника проходження українських пунктів пропуску пов’язано зі зменшенням кількості респондентів, які перетинали кордон з одночасним оформленням придбаних транспортних засобів.
Деяких змін також зазнали процедури перевірки на кордоні. Так, з боку іноземних держав громадянам найчастіше треба було вийти з транспортного засобу, пройти рамку перевірки на безпеку, а вже потім оформити всі документи у вікні паспортного контролю. Також, подекуди перевірки проходили з використанням службових собак. Хоча, були поодинокі випадки, коли вся процедура обмежувалася лише візуальним оглядом автомобіля.
Перевірка в українських пунктах пропуску найчастіше відбувалася наступним чином: треба було вийти з транспортного засобу, пред’явити паспорт представнику прикордонної служби і підійти до віконця паспортного контролю. Як і у квітні, ніхто з респондентів не вказав про необхідність проходження рамки перевірки безпеки, огляду зі службовими собаками і особистого догляду.
В цілому, рівень задоволення організацією процедур і сервісів при перетині кордону впродовж червня як для України, так і для іноземних держав практично не змінився і залишився на доволі високому рівні.
Також варто відмітити, що у червні оцінка якості обслуговування представниками Держприкордон служби зросла на 0,5 пункти, а Держмитслужби – 0,3 пункти, що, на нашу думку, викликано змінами в структурі респондентів. Так, кількість осіб, які завозили товари, що підлягають митному оформленню у червні, була значно меншою.
Щодо санітарії, то у червні ситуація погіршилася. Середній показник рівня задоволеності санітарними умовами зменшився з 2,9 до 2,3. Причому, жоден респондент не зазначив, що він повністю задоволений існуючими умовами. Зазвичай громадяни вказували на бруд у туалетних кімнатах і відсутність паперу.
Також, не дивлячись на створення додаткових точок доступу до Інтернету в окремих пунктах пропуску, позитивних змін в оцінках респондентів, не відбулося. В даному контексті варто зазначити, що за останні два місяці змін у якості мобільного зв’язку дійсно не відбулося, а що стосується зон Free Wi-Fi, то можливо, переважна більшість опитаних просто не знають про їх наявність.
Шановні підприємці і читачі, в рамках проекту створена анонімна «Скринька довіри». Якщо, під час здійснення експортно-імпортних операцій, стосовно вашого підприємства, або при перетині державного кордону, як громадянина України, до вас, на вашу думку, були застосовані протиправні дії з боку посадових осіб державних органів, просимо повідомити про ці факти за посиланням.
* * *
Детальніше про проект ви можете дізнатися у спеціальній рубриці «Часу Чернігівського» за посиланням.
* * *
Ця публікація була підготовлена в рамках проєкту Підтримка «Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю», який виконує Інститут економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО "Асоціація регіональних ЗМІ" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій