Друга черга - на завершальному етапі будівництва. Повна здача об’єкта з усіма підходами та розв’язками запланована на листопад 2024, інформує підрядник ТОВ «Автострада».
Це один з найскладніших об’єктів, який розробив, спроєктував та реалізовує підрядник у рекордні терміни - всього за 2 роки, тоді як лише на проєктування такого типу об’єктів зазвичай потрібно щонайменше 2 роки. ГІПи (інженери-проєктувальники - ред.) та архітектори проєктного інституту «Автострада» детально продумали як технічні параметри, так і архітектурні - з віражами та поширеннями.
Споруда вийшла не лише практична, а й з естетикою - з архітектурним освітленням: з абажурами та панно, на яких зображені історичні пам’ятки Чернігова. Реалізовується і ряд заходів на під’їздах. З кожної сторони будуються транспортні розв'язки, щоб місцеві жителі могли без перешкод доїхати у потрібному напрямку. З київської сторони для безпеки пішоходів споруджений підземний перехід. Біля житлових будинків підрядник обіцяє встановити шумозахисні екрани.
Передбачені проїзди для маломобільного населення. Замість традиційного асфальтобетону на проїжджій частині влаштовано гусасфальт (штучний будівельний матеріал на основі піску, щебеню, мінеральних порошків та полімер-бітумної в'яжучої речовини (тугоплавкий бітум) - ред.). Він міцніший та водонепроникний. Під гусасфальтом - гідроізоляція на основі каучуку, яка витримує будь-які перепади температур та не тріскається, що загалом робить таке дорожнє покриття максимально довговічним.
«Об’єкт зводиться за принципом Design&Build. Ця система дозволяє робити проєктні рішення безпосередньо на будівництві, коли проєктувальники і будівельники працюють паралельно. Design&Build дає змогу споруджувати такі складні об’єкти набагато швидше», - коментують у підрядника.
Будівництво вимагало забезпечення не тільки автомобільного руху, а й відповідних умов для судноплавства. Тому запропонували комплексний підхід - судохідну частину (106-метровий прогін над руслом річки) зробили металевою, а прогони над берегами - монолітними залізобетонними з постнапруженням.
Щоб прискорити будівництво та обійти природу бурхливої річки, яка двічі затоплювала будівельний майданчик, монтаж металевих прогонів у руслі провели методом насування - усі елементи конструкції збирали на березі, на спеціальних степелях, а потім за допомогою домкратів насували на готові опори.
Вдалося пришвидшити і спорудження залізобетонної частини об’єкта. Бетонування розділили на декілька етапів, що дало змогу раніше забетонувати устої та перехідні плити, не чекаючи, поки буде забетонований прогін. 17 жовтня 2023 будівельники навіть потрапили до Книги рекордів України, забетонувавши найдовшу суцільну монолітну прогонову будову довжиною 122,493 м, детальніше «Час Чернігівський» писав про це тут.
Джерело: «Автострада»
"Час Чернігівський" писав про таке: