Як працюють чернігівські ЗМІ після звільнення області

25 ТРАВНЯ 2022, 17:22

1404

Мінімальні надходження від реклами, криза кадрів та відсутність антикризової стратегії - головні проблеми, з якими сьогодні зіштовхнулися чернігівські ЗМІ після витіснення російських військ з території області. 

Представник ГО “Інститут масової інформації” в Чернігівській області  Павло Пущенко поспілкувався з представниками місцевих редакцій щодо стратегії виживання у часи воєнного стану. 

Видання “Час Чернігівський” отримало значний розвиток по якості і кількості  контенту, збільшенню аудиторії саме після російського широкомасштабного наступу. Це пов'язано з тим, що кілька ключових співробітники видання не залишали Чернігів під час облоги міста російськими військами і мали оперативний  доступ до інформації у військово-цивільній адміністрації області. Відповідно на сайті  видавали актуальний унікальний контент, в той час як більшість інших ресурсів репостили офіційні повідомлення державних структур.  

Наразі, як розповідає представник видання Юрій Михуля, головною проблемою видання є відсутність коштів. Рекламні бюджети зійшли майже на нуль, тому в редакції задумались над залученням до команди менеджера з реклами. 

“Раніше на нас самі виходили рекламодавці, тому не треба було мати спеціальну людину для пошуку замовників. Зараз же ситуація кардинально змінилася”, - каже Юрій. 

Однак цілісної антикризової стратегії роботи в нових умовах редакція ще не напрацювала, лише окремі  елементи,  які пропонують різні співробітники.      

Незадовго до воєнних дій на території області Чернігівська філія Суспільного мовника  оптимізувалася і переїхала до одного приміщення в центрі Чернігова. На щастя, будинок не постраждав під час обстрілів міста і вже з середини квітня редакція повернулся до майже повноцінної роботи. 

Місцева філія національного мовника, звичайно, йде у фарватері загальної концепції розвитку, чи  радше, виживання в нинішніх умовах. 

Чернігівські представники філії нарікають на зменшення фінансування, загрозу чергового  скорочення штату співробітників, проблеми із забезпеченням транспортом, якісним інтернетом. 

Окремо стоїть питання безпекового характеру та забезпечення резервного мовлення в разі загострення воєнної ситуації в області. Створення окремого максимально безпечного місця для роботи журналістів в умовах обстрілів та бомбардувань - питання, яке не в змозі самостійно вирішити редакція своїми силами, тут необхідно участь та сприяння держави та  місцевої влади, переконані в чернігівській філії Суспільного мовника.  

Одним із завдань у воєнний період бачать формування мінімального пулу підготовлених  людей - журналістів, операторів, технічних працівників  для забезпечення безперервного мовлення та оперативного інформування жителів в час ескалації ситуації в області. 

“З початком війни виникло чимало суттєвих різнопланових проблем. Від кадрів – до пошкодженого офісу. Але попри всі труднощі навіть в період активних бойових дій ми працювали і доносили для людей вкрай важливу інформацію. За це я щиросердечно дякую всім колегам”, - розповідає   редактор  порталу “Челайн” Павло Солодовник.   

В редакції зараз працюють над переформатуванням, здійснюють структурні зміни та шукають нові можливості для фінансування.  

Не секрет, що багато місцевих медіа в Чернігівській області були залежні від фінансування політичних та бізнесових структур, які в даний момент вивчаючи свої фінансові можливості вирішують про існування чи закриття тих чи інших проєктів. 

Наприклад, один з таких проєктів сайт “Події і коментарі” не оновлюється з березня 2022 року. 

Інші редакції сайтів до сьогодні працюють з-за кордону, після евакуації  не маючи своїх журналістів в Чернігові. Це, звичайно,  відображається на якості - відсутності унікального контенту та зосередженості на передруках матеріалах інших видань та офіційних повідомлень.  

Після кількамісячної перерви відновили вихід друковані найбільші видання області - газети “Вісник Ч”, “Гарт”, “Весть” та “7 днів”. Газети мають найбільші проблеми із відновленням роботи, через подорожчанням друку, логістичні проблеми “Укрпошти” з доставкою по області. 

Тому зараз відбувається серйозна  трансформація медіа ландшафту області, змінюються лідери, виживають найсильніші та ті хто знаходить нові можливості та ресурси.

Павло Пущенко, представник ГО “Інститут масової інформації в Чернігівській області” 

Блог підготовлено в межах проєкту "Мережа медіаспостерігачів", який виконує ІМІ за підтримки Freedom House. Зміст блогу є відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та його автора й необов'язково відбиває позицію Freedom House

Схожі новини

Різанина у Чернігові: два чоловіки не поділили жінку

04 ТРАВНЯ 2024, 23:12

Інтерв’ю

У ківш, мішок, каструлю: як на Чернігівщині бобра рятували

04 ТРАВНЯ 2024, 19:39

Вiдео

«Кожен з моєї команди достойний нагороди», - рятувальник про медаль від президента і 25 років служби

04 ТРАВНЯ 2024, 17:45

Пенсіонерка загинула на драбині у підвалі

04 ТРАВНЯ 2024, 16:26

Бився під Авдіївкою: у громаді на Чернігівщині прощались із захисником

04 ТРАВНЯ 2024, 14:34

Вiдео

Резонансна ДТП у Чернігові: патрульні розкрили деталі

04 ТРАВНЯ 2024, 12:29

Фото

У підрядника показали, як виконують аварійний ремонт на трасі «Київ-Чернігів»

04 ТРАВНЯ 2024, 12:20

ТОП-переглядів