Як повідомила сторінка Ніжинської міської ради у соцмережах, у авіатрощі 18 січня загинули члени екіпажа Ніжинського спеціального авіаційного загону ДСНС - Олександр Василенко, Костянтин Коваленко, Іван Касьянов.
Це:
- Василенко Олександр Миколайович – командир повітряного судна - інструктор авіаційної ескадрильї спеціального призначення на вертольотах ЕС225LР, ЄС-14
- Коваленко Костянтин Олександрович - пілот авіаційної ескадрильї спеціального призначення на вертольотах ЕС225LP, ЄС-145
- Касьянов Іван Володимирович - бортовий механік авіаційної ескадрильї спеціального призначення на вертольотах прапорщик служби цивільного захисту EC225LP, ЄС-145.
Також серед жертв авіакатастрофи - діти з місцевого садочка та керівництво МВС - міністр Денис Монастирський, перший заступник міністра Євгеній Єнін і держсекретар Юрій Лубкович.
«Щирі співчуття рідним загиблих!», - висловлює Ніжинський муніципалітет.
За інформацією ДСНС, вертоліт ЕС-225 (бортовий номер 54) неодноразово залучався до виконання завдань із транспортування особового складу до місць виникнення надзвичайних ситуацій. Серед авіаційних суден системи МВС цей борт найчастіше використовувався з огляду на можливість одночасно перевозити достатню кількість людей.
Екіпаж судна був підготовлений до виконання завдань при складних умовах, мав необхідну кількість годин нальотів саме на вертольотах ЕС-225.
“На місці надзвичайної ситуації досі тривають пошуково-рятувальні роботи. Вічна пам'ять…”, - інформує Ніжинська міська рада.
Прокоментував той факт, що на одному борту опинилися кілька керівних чинів МВС і Павло Розенко, колишній міністр соціальної політики.
- Багато питають як колишнього міністра щодо трагедії в Броварах. Коротко. Так! Є протоколи безпеки пересування вищих посадових осіб.
Так! Є особливості заходів безпеки високопосадовців у військовий час! Однозначно, знаходження на одному борту такої кількості силовиків-високопосадовців є неприпустимим.
Чому так сталося, що найвище керівництво МВС знаходилося на одному борту? І що стало причиною катастрофи? Питання уже не до мене, а до слідства! У слідчих буде дуже багато роботи!
Ще раз співчуття сім‘ям і близьким загиблих!!
Телеграм-канал “Реальний Київ” зауважує: модель гелікоптера, який потрапив у авіатрощу на Київщині - у минулому мала деякі технічні вади. Цитуємо повністю:
“Вертоліт, що впав у Броварах, був куплений у Франції в 2018: модель EC225 мала низку "вроджених" технічних проблем.
Після низки авіакатастроф у європейських країнах, було виявлено, що ці єврокоптери іноді втрачають у польоті несучий гвинт та страждають "потенційно катастрофічним збоєм у конструкції". У коробці було виявлено проблему, пов'язану з пошкодженням підшипників. Моделі Super Puma EC225 LP та AS332 L2 навіть отримували тимчасову заборону на польоти через те, що коробка передач розроблялася для гелікоптерів вагою до 7 тонн, а стала застосовуватися в моделях важче – 11 тонн.
До 2017 заборони на польоти "Суперпуми" у багатьох країнах було знято, оскільки виробник знайшов спосіб усунути несправність. Гелікоптери постачали Україні не новими, а після використання і були капітально відремонтовані та модернізовані.
До речі, на …фото саме той гелікоптер, який сьогодні зазнав аварії”.
"Час Чернігівський" писав про аварії: