Що постили у пабліках у Facebook і писали ЗМІ прикордонних громад Чернігівщини у січні – травні 2022-го

Сер 15, 11:15

1100

Що постили у пабліках у Facebook і писали ЗМІ прикордонних громад Чернігівщини у січні – травні 2022-го

Фото із відкритих джерел

Команда ГО «Асоціація регіональних ЗМІ» в рамках реалізації проекту "Північні громади Чернігівщини: інформаційний фронт" провела контент-аналіз публікацій у популярних пабліках у Facebook і ЗМІ прикордонних громад Чернігівщини.

Рейтинг найпопулярніших тем повідомлень виглядає наступним чином: на першому місці – війна Росії проти України (29,4 %) і це за умови, що до 24 лютого постів вказаного змісту взагалі не було; друге місце займають повідомлення про суспільне життя регіону (28,6 %); закривають трійку лідерів публікації про політичні події в Україні (11,2 %).

Виходячи з того, що за останні два роки тема коронавірусу займала вагоме місце у загальнодержавному медіа-просторі, ми вирішили дослідити її окремо, але як виявилося, у регіональному контексті дана проблематика була не важливою, а після 24 лютого і зовсім зникла.

Якщо ж поглянути на щомісячну динаміку тематики публікацій, то вони адекватно відображали події навколо і відповідали запитам населення. Так, до кінця лютого в інформаційному просторі був присутній практично весь спектр подій. Проте, за останні 5 днів лютого тема війни Росії проти України стала домінуючою і в рази випередила всі інші, набравши свій максимум у березні (46,5 %).

У квітні першість переходить до тем суспільного характеру, що зумовлено виведенням російських військ з території області і необхідністю вирішення великої кількості гуманітарних і побутових проблем. Натомість, у травні, на фоні поновлення обстрілів прикордонних населених пунктів, тема війни знову повернулася у топ.

Не дивлячись на всю складність і драматизм подій, завдяки героїчному спротиву як ЗСУ, так і звичайних людей, про що масово писали ЗМІ, загальний масив публікацій за весь час носив переважно позитивний характер.

Лише у березні новин негативного змісту було найбільше (40,9 %). Також, можна побачити збільшення кількості негативу в інформаційному просторі у травні, що як вже зазначалося, було зумовлено поновленням обстрілів прикордонних населених пунктів.