Російські дронові атаки на Чернігівщину змусили замислитися навіть досвідчених технарів. Адже ворог почав використовувати тут нову тактику: не просто важкі дрони, а й такі, які мають управління в онлайн-режимі з рф.
Відомий фахівець-дронар Сергій Бескрестнов Флеш нині активно працює над протидією російським дронам саме у Чернігівському регіоні. Він ретельно аналізує навіть фото та відео атак.
«Дякую колегам за фото. Бачите, на Шахеді антену на хвості і камеру спереду? Це Шахед з онлайн-керуванням, який сьогодні атакував залізницю на Ніжинській ділянці. Оператор заходив на ціль багато разів, намагаючись оптимально нанести удар.
Великий неповороткий ФПВ з бойовою частиною 50 кілограм, керований з рф», - написав автор.
Інженер переконаний: ворог обрав собі ціль не стільки залізницю, скільки локомотиви, тому повсякчас намагається їх знищити. Свої поради та зауваження він передасть керівництву "Укрзалізниці" найближчим часом. Тому що, якщо нічого не робити, - в Україні «рознесуть всю залізницю».
Флеш пише, що росіяни відстежують локомотив, а потім, коли знаходять його місце стоянки, б'ють по ньому. Полювання буде саме за локомотивами, без них залізниця зупиниться. Вантажні вагони не є важливою ціллю, а полотно швидко ремонтується.
Що кажуть в "Укрзалізниці"
В "Укрзалізниці" на ці фахові поради вже реагують. Речник компанії Олександр Шевченко зауважив: карту польоту дронів там давно вже вивчають з усією можливою прискіпливістю.
«Той день, коли найбільш повторюване зображення в оперативному залізничному чаті - це карта руху дронів. Ворог продовжує спроби перерізати сполучення з Сумщиною та Чернігівщиною - але поки що вдається відшукати резервні маршрути, локомотиви та загалом "плани Б"», - написав Олександр Шевченко.
Він додав: попри все - залізничне сполучення з Чернігівщиною та Сумщиною не припиняється.
На окремих дільницях - для Шостки, Конотопа, Ромнів, Носівки й Ніжина - логістика тепер комбінована: поїзд + автобус.
Для прикладу, з 9 жовтня приміські поїзди курсують до Носівки, далі до Ніжина - автобуси. Зупинки в прифронтових регіонах будуть максимально скорочені.
«Важливо: не тягайте, будь ласка, інформацію з божевільних телеграм-каналів. УЗ дає чіткі оновлення (в т.ч. на каналі приміських перевезень - по всіх електричках) і ретельно перевіряє інфо про кожен обстріл. Не варто грати на людських нервах у погоні за хайпом», - попередив речник.
Наступна доба теж буде непростою, однак залізничне сполучення з північними областями триває, а залізниця має всі необхідні форсмажорні протоколи, резервні локомотиви та сценарії комбінованих трансферів.
«Вивеземо», - обіцяють залізничники.
***
Додамо, що Сергій Флеш також є розробником комплексного мануалу, який включає у себе дослідження, розробку, випробування протидії ворожим дронам.
«Документ відправив до ЗСУ. Захист РЕБ від керованих Шахедів та розвідувальних Гербер буде! І на локомотивах теж!».
Авторка: Євгенія Замковська
"Час Чернігівський" писав про таке: