Дуже дорогі та незручні: чому чернігівці жаліються на зупинки транспорту і хто на них заробляє

Вер 30, 10:08

3789

"Позаду мене зупинка для очікування громадського транспорту.  Зовні ошатна і добре вписується у міське середовище. От тільки є багато запитать до зручності. А ще вони одні із найдорожчих в Україні. Будувати їх почали у 2017 у році. За весь час встановили кілька сотень", - каже журналіст Арсен Чепурний.

Щоправда, перший проєкт зупинки, як бачите, виглядав геть інакше. Чому від нього відмовились наразі незрозуміло.

Ще тоді громадські активісти звертали увагу на можливу корупційну складову і дивувались ціні.

Ось, наприклад, зупинка біля стадіону Гагаріна - у 2017 році з бюджету міста на її встановлення витратили майже 208 тисячі гривень. Це зупинка середнього розміру.

А ось в інших містах України подібні зупинки закуповували дешевше. Наприклад, в Ужгороді у 2020 році (враховуючи навіть інфляцію за 4 роки!) ціна складала 121 тисячу гривень. До того ж, тут аж 2 сіті-лайти, а не 1 як у Чернігові.

А ось два проєкти зупинок: чернігівської на івано-франківської. Вони подібні… але не ціною.

Останні два скріншоти – із Фейсбук-сторінки громадського активіста Олександра Гашпара. Ще у 2018 році він зацікавився темою дорогих зупинок Чернігова. За його словами, навіть у туристичному Львові зупинки коштували дешевше.

"Я порівнював, надсилав офіційний запит у РДА Львова, там зупинки 6-метрові виготовляли десь на 30-40 тисяч дешевше.  Але справа в тому, що ці зупинки, які у Львові, вони разом із сітілайтами. Зупинки у Чернігові по паперах проходили без сітілайтів, а за словами секретаря Чернігівської міськради фірма, яка займається рекламою, купували окремо від зупинок і коштували вони в районі 20 тис гривень", - розповідає відомий громадський активіст Олександр Гашпар.

Окрім високої ціни, сам проєкт зупинок викликає критику з боку урбаністів.

"Є питання щодо функціоналу. Не завжди вони захищають від сонця, рідко захищають від опадів. Літнім людям іноді незручно сідати на ці лави, вони чомусь різної висоти", - розповідає Сергій Безбородько, еко-активіст, урбаніст.

Однак Сергій відзначає: загалом ці зупинки непогані, подібні є і в країнах Європи. І пропонує - зупинки можна покращити з користю для екології

"З точки зору адаптації міст до змін клімату є світовий тренд, популярний у багатьох європейських містах і на Західній Україні теж: озеленювати всі доступні площини. Я бачив багато прикладів, коли навіть зупинкові комплекси можуть бути використані для в`юнких рослин або оці козирьочки - вони можуть бути для якихось грунтовкривних рослин, які надлишок дощової води прибирають і пом`якшують кліматичні піки сонця влітку", - пропонує Сергій Безбородько.

А ось що кажуть про зупинки місцеві мешканці.

"Гарні зупинки, мені подобається дизайн. Щоправда є проблема в тому, що коли було дуже спекотно і яскраве сонце, то воно не захищало. І зараз дощ, сильні вітри, то насправді воно дуже легко тебе мочить, дуже мало місця буває, якщо зупинка маленька, на як на Україні, а як у мене на Ниві. І табло - подекуди бувають бувають проблеми, воно або лагає, або не працює".

"Перше враження було приємне, новизна, форма гарна, але військові дії показали, що зі склом не так просто мати справу. Треба подумати, може якийсь пластик... не знаю. Ви знаєте, це ж може людей травмувати.

Трошечки вони вузькуваті, воно забиває сюди дощ і якщо серйозний дощ, то починаємо забиватися в куток, хто зуміє той сховається. Треба думати нашому меру, владі, комунальному господарству. Хай думають.

 

Добре, що вони взагалі є у нас. Але, наскільки я пам`ятаю, вони доволі дорого коштували бюджету. І вони не дуже функціональні. Ось наприклад зараз в дощ вони не захищають від дощу, взимку вони не захищають від снігу і влітку, якщо спекотно в них теж не краще абсолютно.

Повернімось до ціни, адже крім незручного дизайна, дуже цікавим є те, хто і за скільки виготовляв та встановлював ці зупинки.

За поясненнями щодо ціни зупинок ми звернулись до Управління ЖКГ міста Чернігова (СКРІНШОТ 12 УПРАВЛІННЯ ЖКГ), але на момент написання сценарію до цього відео відповіді не отримали.

Зате у відкритому доступі є тендерна документація щодо ремонту зупинок. І ось що ми виянили.

Як виявилось, останні 5 років зупники роблять фірми, які мають спільного власника.

Ось приміром документація на одну із найперших зупинок по вулиці Кирпоноса. Коштувала бюджету 208 тисяч гривень.

TableDescription automatically generated

Встановлювала їх тоді ТОВ «Селвис».

Graphical user interface, text, application, emailDescription automatically generated

Серед її засновників Людмила Маслєннікова. Це дружина відомого чернігівського бізнесмена – Сергія Маслєннікова.

Який координував діяльність благодійного фонду Владислава Атрошенка «Поліський оберіг».

У 2015 році він балотувався до міської ради під прапором БПП, на чолі якого на Чернігівщині тоді був той же Владислав Атрошенко.

Після серії скандалів переможцем у тендерах у 2018 році вже стає інша фірма - «КОНТОРГ» - це тендерна документація на так звану «малу зупинку».

TableDescription automatically generated

Graphical user interface, text, application, emailDescription automatically generated

Знову ж таки – засновник і бенефіціар дружина Маслєннікова

Схожа картина повторюється у 2019 році.

TableDescription automatically generated

і у 2020...

Table, websiteDescription automatically generated

І у 2021...

Тим часом історія із зупинками може мати продовження і цього року: на початку 2022-гор Управління ЖКГ замовило проекти для ремонту не менше 11 зупинок.

"За 6 років у Чернігіові з'явились сотні нових зупинок громадського транспорту. За нашими підрахунками, на них витрачено близько 40 млн грн. Всі ці роки фактично монополістом були фірми, які так чи інакше пов'язані із міською владою. Залишаємо за упрвлінням ЖКГ та міською радою право на коментар. А поки що лишаємось із дорогими зупинками з недосконалим функціоналом. 

Але найцікавіше попереде: під час спілкування з експертами по пошуком інформації по ціні і дазайну зупинок ми виявили, що у багатьох містах подібні зупинки встановлювали навіть частково за кошти місцевого бізнесу. Чому у Чернігові не пішли таким шляхом і хто заробляє на зупинках, за які платили чернігівці із власної кишені – у наступним випусках", - каже Арсен Чепурний.

Від редакції: Наголошуємо, що Час Чернігівський практично єдиний ресурс у Чернігові, який розміщує інформацію про корупцію та зловживання чиновників. Ми єдиний сайт у Чернігові, який під час облоги та щоденних обстрілів працював і постійно  давав актуальну інформацію про події у Чернігові та області. Більша частина нашої команди була у Чернігові у найтяжчі дні лютого-березня. Тому на нас давно не діють спроби залякування чи тиску від корупціонерів, які попри війну продовжують красти гроші платників податків.

Схожі новини

Вiдео

"Мисливець": як у 54 роки чоловік приїхав з Франції і пішки дістався Чернігова, щоб боронити місто від рашистів

Гру 09, 17:49

У Новгород-Сіверському районі тепер можна отримати документи, які посвідчують особу громадянина України - запрацювала ДМС

Гру 09, 15:15

Скільки дров заготовили і зберігають на складах лісгоспів Чернігівщини?

Гру 09, 13:22

У громаді на Чернігівщині безробітних організували плести сітки для ЗСУ

Гру 09, 12:16

Вiдео

Звернення до президента щодо відсторонення міського голови Чернігова підтримала лише одна фракція міськради

Гру 09, 11:13

Бізнес на Чернігівщині: експорт ще живий, повертають ПДВ, заблоковані податкові накладні

Гру 09, 10:18

Олімпійська чемпіонка Олена Костевич стала першою заступницею голови Чернігівського НОК: «Я бачу великий потенціал у розвитку спорту Чернігівщини»

Гру 09, 09:23

ТОП-переглядів