Там розпочали насування прогонової будови. Це один із найбільш трудомістких етапів роботи на штучній споруді. Проводять його за допомогою потужних гідравлічних домкратів, які штовхають металеві конструкції вперед на опори.
Також нині триває процес влаштування земляного полотна заїздів на міст, виконується армування та бетонування монолітних стін наземної частини мосту, наносять шар гідроізоляції на поверхню вже готових монолітних стін. Водночас проводиться розширення проїзної частини дороги на підʼїзді до нової штучної споруди.
Новий міст матиме довжину 628 метрів і висоту 22 метри та 4 смуги руху для забезпечення повноцінного руху транспорту.
Компанія-підрядник «Автострада» також виклала відео будівництва і зауважила: ділянка дуже непроста.
«Оскільки Десна дуже примхлива, зі швидкою течією та високим рівнем води, робимо прогони берегової частини - монолітними залізобетонними, а центральні прогони - металевими. Монтаж таких прогонів у руслі річки проводимо методом насування.
Насування металевих прогонових будов з одного берега на інший - це складний та унікальний, з точки зору всіх технічних рішень, процес», - інформують у підрядника.
Як цей процес відбувається: елементи металевої конструкції заздалегідь монтуються та зварюються на збиральному стапелі ( формується етап зібраної частини). Насування здійснюється за допомогою двох потужних гідравлічних домкратів, які безпосередньо штовхають конструкції вперед на вже готові опори. Направляє конструкції аванбек - 70-тонна металева консольна балка. Швидкість такого процесу в середньому - 2 метри на годину.
Торік автомобільний міст через Десну на підʼїзді до Чернігова на початку повномасштабного вторгнення росії в лютому-березні був чи не єдиним маршрутом для евакуації людей до безпечніших регіонів та ввезення гуманітарних вантажів до заблокованого окупантами Чернігова. Однак в ніч на 23 березня 2022-го російський літак скинув на нього кілька 250-кілограмових авіабомб, в результаті удару впали прольоти. Чернігів опинився відрізаним від інших населених пунктів.
Після деокупації області розпочали відновлювати пряме й найкоротше сполучення Чернігова з Києвом. ДССТ спільно з фахівцями провели розмінування та очищення території від боєприпасів, встановили понтон та облаштували підʼїзні шляхи до нього. Паралельно почалося зведення нового мосту та відновлення старого, щоб забезпечити тимчасовий проїзд через річку.
Міст розраховують завершити до кінця 2024.
Користувачі соцмереж діляться враженнями від майбутньої споруди. Думки різняться.
Інфраструктурний оглядач та журналіст Павло Авдокушин підмічає:
- Чернігівщина. Поки я два дні та ніч знімав для вас черговий огляд, Агентство відновлення теж потішило хорошими новинами: будують один з найбільших мостів через річку Десна - розпочали насування прогонової будови.
Павло Авдокушин на будівництві мосту
Андрій Кеня:
- 628 метрів та 4 смуги для автотранспорту- параметри одного з найбільших мостів через Десну, завершення будівництва якого планується в наступному році. Цей міст, безсумнівно, стане перлиною архітектури в регіоні.
Phoenix UA:
- Архітектурної вишуканості та новизни у цього мосту не багато. А ось дійсно перлина - це Десна, яку можна спостерігати з висоти дорожнього полотна!
Іван Глушков критичний:
- Металеві мости в Україні повиходять з ладу швидше? ніж їх будують, бо на експлуатацію всім по..ти - стоять роками гниють і сипляться
Джерело: Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури
"Час Чернігівський" писав відновлення мостів на Чернігівщині: