Рівно рік тому держкомпанія Укрзалізниця відновила залізничне сполучення з Черніговом, який після початку повномасштабного вторгнення опинився у блокаді ворога.
Тоді, після ремонту пошкодженої під час бойових дій інфраструктури у рекордно стислі терміни, до деблокованого Чернігова з Києва поїхав регіональний дизель-поїзд, потім — приміські електропоїзди з‘єднали Чернігів з Ніжином, а поїзди далекого сполучення — з Вінницею та Івано-Франківськом.
Почитати, як розміновували колії вздовж усього напрямку до Києва на «Часі Чернігівському» можна тут.
Начальник відділу планування та аналізу заходів протимінної діяльності Центру протимінної діяльності МО України Володимир Шостак торік розповідав:
- За три дні групи з розмінування, пройшли з Києва до Чернігова усю “желєзку”. Це 135 км. Весь цей шлях ми пройшли пішки, із зброєю та засобами знищення ВНП. Залізнична колія - це ж не лише рельси та шпали, це ще й територія праворуч та ліворуч від неї. В залежності від місцевості та виявленої загрози виходило інколи і 200 м убік… Коли групи з розмінування дійшли до Ніжина, з керівництвом Укрзалізниці ми на деякий час стали «табором» в Ніжині і вже звідти виїздили на ділянки та місцевость. Дійшли до вокзалу у Чернігові. Така була головна задача - дійти до Чернігова, все перевірити, щоб можна було пустити потяг. Нам дали 5 днів. Ми впоралися за 3, - зауважив пан Шостак.
За цей рік сумарно 315 250 пасажирів мандрували до Чернігова і в зворотному напрямку, а основна кількість пасажирів курсували між Черніговом та столицею.
Відновлення залізничного сполучення до деблокованих та деокупованих міст стало однією з головних цілей залізничників від початку великої війни, і залишається такою і досі.
«…ми продовжуємо виконувати свою роботу і мріємо про те, як розповідатимемо вам про відновлення сполучення до українського Луганська, Маріуполя та Симферополя», - резюмують в Укрзалізниці.
Нині в коментарях під новиною користувачі вітають річницю відновлення чернігівського напрямку.
Богдан Ісмаілов:
- Круто, що після деокіпації до Чернігова запустили сучасні поїзди. Було б круто, якби цей маршрут розвивали й надалі.
Ігор Горових:
- Дивно як раніше не було нормального залізничного сполучення з таким важливим обласним центром. Це вам 🙏
Володимир Матейчук:
- ага, треба не за сполучення Київ-Чернігів братися, яке вони розвили за допомогою регіоналки і потягів далекого стеження, а за Чернігів в цілому, бо є ще напрямок на Одесу.
Богдан Ісмаілов:
- Володимир Матейчук, погоджуюсь. Можна було б якийсь 248 вже придумати двогрупний з Києва на літній період хоча б з групою з Чернігова. Особливо, якщо врахувати, що зараз до Одеси тільки 105.
Олександр Цуканов:
- Володимир Матейчук, можливо в цьому році відновлять 213/214 Суми - Одеса з групою вагонів з Чернігова, як було раніше.
Володимир Матейчук:
- Богдан Ісмаілов, Київ Одеса 248 через Гребінку це класно, але ви знов оминули давно пропонований Чернігів-Одеса через Ніжин, Прилуки, Пирятин, Гребінку. Ці ж потяги можна і через день пускати - на Київ і на Чернігів. Зрозуміло, що при об'їзді через Первомайськ час в дорозі став більше, тому в час обороту за добу вже може не вписатися. А скоро можуть з'явитися після перемоги Харків/Суми-Львів через Прилуки-Черкаси, що вимагатиме ще однієї нитки або курсування по цій же нитці через день якогось потяга.
Анатоль Павлов:
- Укрзалізниця - Ukrzaliznytsia, дуже вдячний, що почули!!!!! Прочитав новину, що з завтрашнього дня на годину продовжили останній рейс міської електрички!! 💪👍
Також на літній час додали ще один потяг чернігівського напрямку - 258 Чернігів - Івано-Франківськ о 21:18 і з прибуттям о 00:41.
"Час Чернігівський" писав про залізницю: