Укрзалізниця презентувала перший безбар’єрний вагон для груп пасажирів на кріслі колісному. Його створили на власних виробничих потужностях у вагонному депо Бахмач. Роботи тривали 3 місяці і були повністю виконані фахівцями залізниці, повідомляє пресслужба компанії.
Як виглядала презентація - показали у сюжеті ТСН.
Цей вагон — експериментальний, але важливий для системного впровадження безбар’єрних рішень у залізничних перевезеннях. Він буде доступним за запитом організацій через сервіс замовлення групових квитків на сайті або застосунку Укрзалізниці.
Одначе скільки саме коштує ця послуга - відкритих даних немає.
Що змінилося?
Вагон повністю перебудували враховуючи потреби пасажирів на кріслі колісному:
4 збільшені купе: кожне розраховане на 2 пасажирів з інвалідністю та 2 супроводжуючих;
Комбінований формат: якщо вагон не заброньовано для спецперевезень кожне купе може вміщувати до 6 пасажирів.
Інклюзивні рішення:
- електропідйомник з можливістю навантаження до 300 кг;
- збільшена ширина дверей та коридору для вільного пересування на кріслі колісному;
- навігація шрифтом Брайля та контрастне маркування;
- великогабаритна вбиральня з душем, sos-кнопкою, тримачем для милиць, сповивальним столиком і дитячим кріслом з ременями;
- індикатор зайнятості вбиральні;
- індивідуальні розетки з USB і Type-C;
- місця з можливістю регулювання кута нахилу спинки;
- окреме керування освітленням у купе й індивідуально біля місця пасажира;
- відеоспостереження в окремих зонах вагону.
Перед початком модернізації команда Укрзалізниці проводила зустрічі з організаціями, що спеціалізуються на допомозі людям з інвалідністю.
Замовлення такого вагона доступне на сайті https://services.uz.gov.ua/
Раніше голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський у Fedoriv Vlog заявив, що ціна розробки такого вагона - $1,4 млн.
Також він додав, що це перший повністю інклюзивний вагон. В Укрзалізниці вже є за 50 вагонів, у яких вже є одне інклюзивне купе.
«Це такий приклад того, як до інклюзії ставилися раніше. Але зараз ми переробили вагон, зробили його повністю доступним, і на кріслі колісному можна переміщатись по всьому вагону. Там може розміщатись не одна людина, а ціла команда», — зазначив Перцовський.
У коментарях відписалося чимало користувачів. Хтось хвалить за сервіс, а хтось - навпаки, критикує.
Тетяна Петрук:
- Ми користувалися послугами, так як в мене чоловік багато років на інвалідному візку. Хочу сказати, як тільки появилися ці купе для інвалідів, вони були супер, окремо собі їдеш і нікого не треба просити, щоб хтось поміг занести або винести з вагону, інваліду набагато краще себе почувати. Але з часом все змінюється, купе стали дуже неохайними, полиця і матрас, на якому треба покласти інваліда, просто ужас (кондиціонер не працює, туалетом всі користуються і йому треба чекати в черзі. Хотілося, щоб купе для людей на візку були кращі умови. Також…треба була довідка від лікаря, що дійсно на візку передвигається. І тільки тоді можна було зробити замовлення на спецкупе. І то не факт що повезе, бо хтось інший замовив. Так що покращуйте умови у таких спецвагонах. Їх дійсно дуже мало, а інвалідів все більше стає, на жаль
Наталя Скляр:
- Зверніть увагу! На укриття у Бахмачі....це стид і страх
Уляна Юріївна:
- Купе з верхніми полицями для кого? Де місце для розміщення крісел колісних? Як в коридорі розминуться два крісла?
Ольга Різняк:
- Це дуже добре. А також добре, коли про потреби для людей на кріслах колісних чи слабозорих, говорять також і безпосередньо з ними, бо часто навіть особи, які щодня допомагають цим категоріям людей, не знають всіх моментів.
Авторка: Євгенія Замковська
"Час Чернігівський" писав про таке: