Прес-реліз
На сьогодні 17 громад Чернігівської області вже подали проєктні заявки до Міносвіти на оновлення класів біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторій у школах. Мова про ті, що працюють нині в очному або змішаному форматі й у перспективі із вересня 2027 року забезпечуватимуть здобуття профільної середньої освіти.
Крім цього, сучасне обладнання з’явиться і в кабінетах Чернігівського обласного наукового ліцею у межах реалізації проєкту «Нова українська школа». На це у 2025 році держава спрямувала більше 10 млн грн. Облаштувати навчальні приміщення мають до початку нового навчального року.
Нові підходи до створення таких просторів у закладах загальної середньої та професійної освіти учора презентувала команда МОН представникам регіонів. Захід відбувся за участю Премʼєр-міністра України Дениса Шмигаля, віцепремʼєр-міністра з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова, першого заступника Голови Верховної Ради України Олександра Корнієнка, міністра освіти і науки України Оксена Лісового. Від Чернігівщини долучилися заступниця голови ОДА Жанна Шерстюк і начальник Управління освіти і науки ОДА Юрій Музика.
«Освіта — це стратегія держави та пріоритет політики уряду. Продовжуємо разом із головами обласних військових адміністрацій формувати безпечне освітнє середовище та оновлювати освітню інфраструктуру. Це спільне завдання держави та регіонів: за два роки уряд спрямував на освітню інфраструктуру мільярди гривень, щоб розпочати будівництво укриттів, закупити шкільні автобуси, модернізувати освітні простори та обладнання», — зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
«Збереження і відновлення людського капіталу — одне з наших пріоритетних завдань. Саме тому важливі ці кроки Уряду, які дозволять оновити навчальні простори і підвищити якість освіти у наших школах, — прокоментувала Жанна Шерстюк. — Тим більше, що це стосується саме викладання точних і природничих предметів, які особливо актуальні для відбудови та розвитку України».
Потреба у спеціалістах із природничої, технологічної та математичної освітніх галузей в Україні зростає, однак статистика свідчить: торік 4 з 5 найпопулярніших серед учнів профілів були гуманітарними (лише 11,3% старшокласників обрали математичний профіль). У сільських громадах цей дисбаланс ще глибший.
Сучасно обладнані кабінети фізики, хімії, біології, географії, математики й STEM-лабораторій — це перший крок до того, щоб більше дітей цікавилося відповідними предметами й надалі вибирали саме ці спеціальності. Інтерактивна локація Музею математики «Кубоїд», де відбулася подія і який був створений на виконання Указу Президента України, є одним з яскравих прикладів простору, що спонукає до навчання.
Заплановано, що у 2025 році буде створено понад 100 лабораторій — еталонних освітніх просторів у школах різних областей України.
«Упевнений, підтримка природничої та технологічної освіти — ключ до економічного розвитку після перемоги. Бо саме ці знання перетворюються на інженерні рішення, медичні прориви, ІТ-продукти й нову інфраструктуру», — сказав Михайло Федоров, віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації України.
Джерело: Чернігівська ОВА, прес-реліз