П’ять північних прикордонних громад: Корюківська, Семенівська, Новгород-Сіверська, Сновська, Городнянська підписали договір про співпрацю. В планах створити комунальне підприємство, котре буде займатися евакуацією населення, ліквідацією наслідків обстрілів. В планах також обслуговувати дороги і пасажирські перевезення.
— Договір про співпрацю підписали 17 січня, — пояснює Людмила ТКАЧЕНКО, голова Новгород-Сіверської міської ради. — Далі кожна громада приймає рішення на сесії. Депутати повинні дати дозвіл, проголосувати. У нас сесія запланована на кінець лютого. Буде створена наглядова рада. Це будуть перші заступники голів громад. Але їх також повинні погодити депутати. Думаю, навесні вже зайдемо з готовим пакетом документів. Центр новоствореного підприємства плануємо у Корюківці. Багато пропозицій було щодо назви, зупинилися на «Північному шляху». Кожне підприємство повинно бути з директором і бухгалтером. Це на себе взяла Корюківка.
— З якого бюджету буде фінансування?
— Сподіваємося на допомогу. Наша ідея зацікавила донорів із США. Просимо у них габаритну, важку техніку: трактори, грейдери. Проєкт «Юлід», котрий в області представляє Ірина Кудрик, зголосився допомогти. Американці готові дати автобуси, аби вони курсували між громадами. В голос про це говорили, але техніки поки не передали.
— В перспективі — обслуговування доріг?
— Ми називаємо цю машину по простому — «плювачка». Струменевий метод латання ям. Техніка ця дуже дорога, одна громада не дозволить собі таку покупку. Якщо вдасться втілити ідею, розробимо графіки в громадах, коли техніка буде працювати.
У 2020 році вже була задумка, щоб Корюківська, Сосницька і Коропська громади спільно придбали асфальтний міні-завод.
— Спочатку ковід, потім широка війна, — каже Ратан АХМЕДОВ, корюківський міський голова. — В планах було придбати не міні-завод, а машину-струйник. Всі громади цю техніку винаймають. До нас доїжджає в останню чергу, коли ями вже чималі. Хотіли придбати в складчину і залучити додаткове фінансування.
З дорогами ситуація, як і всюди, не найкраща. Особливо між населеними пунктами громади. Зима не сприятлива для доріг. І переходів через нуль, — має на увазі температурний режим, — дуже багато. Після того, як по дорозі на Холми проїхали загарбницькі танки, вона повністю розбита.
По центральній вулиці було кілька великих ям, холодним асфальтом підлатали. Але це крапля в морі. Чимало грошей забрало утримання доріг взимку. Багато снігу, багато чистили.
Авторка: Юлія СЕМЕНЕЦЬ, "Вісник Ч"
"Час Чернігівський" писав про таке: Пʼять громад на Чернігівщині обʼєднуються: навіщо?