Особливості перетину кордону в умовах воєнного стану - чи задоволені чернігівці, які виїжджали у вересні в Європу

02 ЛИСТОПАДА 2022, 17:15

1710

ГО «Разом до громадянського суспільства» в рамках реалізації проекту: «Моніторинг адаптації суб’єктів ЗЕД і громадян України до особливостей перетину кордону в умовах воєнного стану (Чернігівська область)» проводить моніторинг задоволеності умовами у пунктах пропуску і якості надання державних послуг серед громадян України, які перетинали державний кордон. До Вашої уваги результати опитування за вересень ц.р.

Середня тривалість перетину державного кордону у вересні становила майже 4 год., що на 30 хв. довше ніж у серпні. Зокрема, майже удвічі збільшився час очікування перед пунктами пропуску іноземних держав. Разом з тим, на 15 хв. зменшилася тривалість проходження прикордонного і митного контролю, що може бути реакцією відповідних органів на збільшення черг. При цьому, швидкість перетину українського кордону впродовж двох місяців залишалася незмінною.

Схожа ситуація склалася і з максимальними витратами часу на перетин кордону, коли громадянам доводилося знаходитися у чергах перед пунктом пропуску іноземної держави до 8 годин. Слід зазначити, що це поодинокі випадки, які не мають системного характеру. В цілому, якщо поглянути на показники швидкості проходження процедур контролю, то можна зробити висновок про доволі стабільну роботу пунктів пропуску як з боку іноземних держав, так і з боку України.

Деяких змін у вересні зазнали процедури перевірки громадян на кордоні. У порівнянні з серпнем відчутно збільшилася кількість випадків, коли огляд речей відбувався із залученням службових собак (з 13 % у серпні, до 40 % у вересні), а також прохання прикордонників вийти з транспортного засобу (з 53 % до 73 %). Водночас це призвело до того, що значно менше учасників дослідження залишалися у транспортних засобах під час здійснення контролю (13 %). Загалом, респонденти, які здійснюють поїздки за кордон на постійній основі зазначали, що перевірки стали більш ретельними.

Можливо через тривале очікування у чергах і прискіпливе ставлення представників державних служб зменшився загальний рівень задоволення організацією процедури перетину кордону як з боку України (з 73 % у серпні до 50 % у вересні), так і з боку іноземних держав (з 86 % до 60 % відповідно).

У вересні респонденти знову вище оцінили якість послуг у закордонних пунктах пропуску. Проте, варто звернути увагу на різке зростання кількості учасників дослідження, які повністю не задоволені запропонованим сервісом (з 0 у серпні, до 27 % у вересні). У першу чергу, це пов’язано з необґрунтованим, на думку громадян України, детальним доглядом речей і транспортних засобів.

Також простежувалася тенденція до зниження оцінки якості послуг українських прикордонників і митників. Якщо в серпні діяльність прикордонників респонденти оцінили вище (80 % і 66 % відповідно), то у вересні позитивні відгуки практично зрівнялися і становили 60 % і 59 % від загальної кількості відповідей.

Натомість, зросли показники негативної оцінки роботи представників обох державних служб (з 7 % до 20 % для митників і з 0 до 27 % для прикордонників). На нашу думку, на такий результат вплинули вже вказані фактори, коли учасники дослідження потрапляли до українських пунктів пропуску втомленими від очікування і перевірок.

Щодо санітарії, то у вересні ситуація дещо покращилася, але все одно залишилася незадовільною. За два місяці спостережень, жоден респондент не зазначив, що він повністю задоволений існуючими умовами. Зазвичай громадяни вказували на бруд у туалетних кімнатах, відсутність гарячої води і паперу.

Зазначені припущення додатково підтверджуються змінами, що відбулися у виборі проблем, з якими стикалися респонденти під час перетину кордону. Так, у вересні збільшилося незадоволення через наявність черг (до 53 %) і повільну роботу працівників у пунктах пропуску (до 27 %). Натомість зменшилася кількість незадоволених через закритий або відсутній туалет. Інші показники залишилися на попередніх рівнях.

Шановні підприємці і читачі, нагадуємо Вам, що в рамках проекту створена анонімна «Скриньку довіри». Якщо, під час здійснення експортно-імпортних операцій, стосовно Вашого підприємства, або при перетині державного кордону, як громадянина України, до Вас, на Вашу думку, були застосовані протиправні дії з боку посадових осіб державних органів, просимо повідомити про ці факти за посиланням.

* * *

Ця публікація була підготовлена в рамках проєкту Підтримка «Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю», який виконує Інститут економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО "Разом до громадянського суспільства" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій.

Схожі новини

Вiдео

«Чернігівводоканал» засекретив інформацію про кошти, які витратив на піар

22 ЛЮТОГО 2025, 17:44

Пацієнтка з Чернігівщини: «Прищик був невеличкий. Виріс. Став пухлиною»

22 ЛЮТОГО 2025, 15:18

Шукають свідків: у дитячому кафе обмалювали стіни, розбили два унітази, люстри та сигналізацію

22 ЛЮТОГО 2025, 14:42

Над Чернігівщиною збивали "шахеди": статистика за добу

22 ЛЮТОГО 2025, 11:17

Син вбив матір і пішов до церкви

22 ЛЮТОГО 2025, 10:24

Який підхід допоможе учням швидше освоїти математику в школі?

22 ЛЮТОГО 2025, 10:18

На Чорнобильській АЕС розповіли, що досі гасять пожежу від ворожого дрона

22 ЛЮТОГО 2025, 09:19

ТОП-переглядів