Черговий блок навчань для представників локальних медіа відбувся у Чернігові 28–29 та 30–31 жовтня. Менеджери місцевих друкованих та інтернет-ЗМІ опановували практичні кейси фінансової спроможності. Також навчання стосувалося прикладів конкретних кроків редакції для монетизації контенту.
– Ми завершили блок навчань для творчих працівників локальних медіа Чернігівської області. Наступний крок – дати редакціям як теорію, так і практику фінансової спроможності. У кожної редакції ситуація різна. У когось, приміром, є рекламодавці, з якими співпраця почалась десятки років тому. Інші зуміли налагодити договірні стосунки з місцевою владою. Десь газета тримає тираж і виживає за рахунок невеликих оголошень. Наразі навчання стосувалося конкретних шляхів та інструментів для ЗМІ, – коментує голова правління ГО «Асоціація регіональних засобів масової інформації», голова обласного осередку Національної спілки журналістів України Олександр Назаренко.
Навчання складалося з таких блоків:
- оцінка фінансової спроможності ЗМІ;
- монетизація контенту;
- пошук рекламодавців, проведення рекламних кампаній;
- створення унікального рекламного продукту.
– Провели мозковий штурм. Вибрали собі ідеї. Написали пропозиції, від яких клієнтам буде важко відмовитися, і домовилися, що з понеділка підемо до клієнтів, щоб вже отримати додаткові кошти. Сподіваюся, так і буде, – ділиться враженнями тренер Борис Родієвський.
Окремий блок стосувався конкретних прикладів, на чому можуть заробляти чи звідки брати фінансування локальні медіа сьогодні. Це, приміром, може бути таке:
а) продаж контенту (передплата, роздріб, платний доступ до сайту тощо);
б) послуги з донесення інформації (реклама, оголошення, спецпроєкти);
в) монетизація своїх сторінок/груп в соцмережах
г) фандрейзинг
д) краундфандинг
е) супутні послуги чи бізнеси
Чи було навчання корисним – оцінюють учасники проєкту.
– Практично всі заходи, які організовує та проводить для медійників Асоціація регіональних ЗМІ, цікаві, ефективні, а головне – корисні, – ділиться враженнями редакторка газети «Промінь» (Сновськ) Олена Компанець. – Ось і цього разу прекрасна організація,злободенна тематика, доступна форма викладу матеріалу, комунікабельність модераторів і тренерів. Усе сприяло усвідомленню почутого та негайному застосуванню навичок на практиці. Мені, приміром, хотілося відразу «в бій», шукати потенційних рекламодавців, спонсорів, придумувати креатив. І все задля того, аби оперативно поповнити редакційну скарбничку, змінити хоч щось на краще. Ви знаєте, вийшло!
– Тренінг сподобався тим, що підказав мені багато ідей стосовно заробляння грошей редакцією, – каже редакторка газети «Поліська правда» (Куликівка) Валентина Селюк. – І вже зараз працюю над деякими з них. Зокрема, над випуском календаря, розширенням мережі продажу газети у роздріб, залучення підказаними на тренінгу методами рекламодавців. І ще дещо планую.
Усього проєкт охопить 20 редакцій друкованих ЗМІ (по факту – це колишні районні комунальні газети, що працюють після роздержавлення у 2016–2017 роках). Наступні блоки – організація роботи редакції, монетизація контенту.
Усі редакції-учасники проєкту отримають також практичне завдання з підготовки тематичних матеріалів. А 5 редакцій матимуть поглиблені консультації з підготовки стратегії розвитку медіа.
* * *