Гроші з чернігівців і з бюджету: у Чернігові придумали унікальну "бізнес-схему"

30 СЕРПНЯ 2024, 10:47

7907

Чепурний Арсен

Гроші з чернігівців і з бюджету: у Чернігові придумали унікальну "бізнес-схему"

За останній рік Чернігів неодноразово лихоманило від транспортних проблем. Як виявилось, причиною цьому може бути не бажання надати якісну послугу, а банальне намагання заробити грошей.

Сумарно йдеться про майже 30 млн грн щомісяця, які отримують перевізники. Як виявляється, частина цих грошей може осідати… у структурах колишнього міського голови Владислава Атрошенка.

Чернігів, ми на автобусній зупинці. Проїзд коштує 17 гривень, якщо платиш готівкою – це немало. Транспортною карткою трохи дешевше.

За даними Управління транспорту Чернігівської міської ради у червні 2024 року приватні перевізники перевезли 1 млн 349 тисяч пасажирів. Це майже 45 тисяч за день.

На лінію одночасно виходять 90 і більше автобусів у будні, десь на третину менше у вихідні.

У 2022 році в Чернігові ввели нову мережу автобусних маршрутів – назвали їх тимчасовими. Скориставшись положенням про воєнний стан, призначили тимчасових перевізників - на три місяці або до закінчення воєнного стану.

Це та наступні рішення дало змогу здійснити певні рокіровки серед перевізників, з деякими розірвавши, а з іншими – підписавши нові договори.

За рік приймають вже постійну мережу. У Чернігові залишається 4 перевізники.

ДП «Пассервіс» ВАТ «Чернігівавтосервіс» - через засновників контролюється родиною Вакуленко, які десятки років працюють на ринку пасажирських перевезень у Чернігові.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

Другий перевізник – ПрАТ «Таксосервіс - також не новачки цьому бізнесі.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

А от наступні дві компанії новачки, і саме вони отримують до 50% всіх бюджетних коштів.

ТОВ «Тревел Експрес», контролюється депутатом міської ради від партії Атрошенка «Рідний дім» Володимиром Коваленком.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

Четвертий перевізник – ТОВ «Епітранс» з Київської області.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

У 2023 році мерія звітувала, що перевізники закупають нові автобуси. Як виявилось, велика частин з них, якщо не всі, придбані в кредит… як потім з’ясується, у структур, що можуть бути пов’язані з колишнім міським головою Атрошенком.

"У нас ці перевізники закупили нові автобуси. От я, наприклад, знаю про ТОВ «Тревел Експрес». Вона у лютому 2022 року уклала договір з фінансовою компанією «Добробут Капітал» і вона їх кредитує на купівлю нових автобусів. Ця компанія через певних осіб може бути пов’язана із відстороненим міським головою Владиславом Атрошенком, тому що вона зареєстрована у місці масової реєстрації його компаній, люди, так чи інакше, через інші компанії є пов’язаними з Атрошенком", - каже Олександр ГАШПАР, правозахисник, громадський розслідувач.

Олександр Гашпар підкреслює: дуже дивно, що в часі співпали затвердження програми компенсацій перевізникам і укладання кредитних договорів.

"Тобто фактично можна сказати, що, затверджуючи це рішення про надання компенсації, фінансова компанія точно знала, що кредити будуть повертатись, тому що буде фінансування з бюджету. Ось приклад, як перевізники просять виділити їм кошти з бюджету.

Але! Виявляється, кредит перевізник брав у компанії «Грандвіс». Дивимось на кінцевого бенефіціара… знайоме прізвище, правда? Ви не помилились, це колишня дружина екс-мера. Йдемо далі: заборгованість по кредиту і відсотках перед фінансовою компанією «Добробут-капітал» у перевізника – майже два мільйони. Здавалося б, інша компанія, та і люди інші… але придивімось уважніше: кінцевий бенефіціарний власник – Дмитро Федоров. Який раніше, увага, працював у «Грандвісі»! Щоправда, це інша компанія, вже не страхова. Але назва та сама, бенефіціар теж – Ірина Атрошенко. Така сама ситуація й з багатьма іншими людьми, які працюють у «Добробут-капітал»: вони раніше вже були пов’язані із сім’єю Атрошенко. Висновки робіть самі", - каже Гашпар.

Тобто, ще раз: на ринок заходять компанії, які повʼязані із депутатами партії Атрошенка «Рідний дім». Отримують прибуток. Перевізники купують автобуси, беручи кредит у компаній, які можуть мати звʼязок з Атрошенком і страхують у компанії, які теж мають з ним зв’язок.

Вишенькою на торті є щомісячні компенсації приватним перевізникам в додаток до зароблених коштів. Приміром, у травні вони отримали 6 млн грн і плюс ще - 21 млн грн з чернігівців за білети.

Втім секретар міської ради Олександр Ломако про зв’язки Атрошенка і перевізників чомусь не знає.

"Всі зв’язки колишнього міського голови Атрошенка з перевізниками заключаються в тому, що за його каденції ми розвивали і продовжуємо розвивати тролейбусне управління. В місті було 350 іржавих, ганебних шкарлабанок «Рут», а зараз ми бачимо якісні автобуси. Оце весь зв’язок міського голови Владислава Атрошенка зі сферою транспорту", - каже секретар.

Депутат від «Рідного дому» Володимир Коваленко заперечує звʼязок між Атрошенком і успішним бізнесом, завдяки якому отримав маршрути та автобуси, які залишаться його бізнесу після того, як бюджет сплатить за них кредит.

"Я думаю, що все прозоро, всі бачать: хто, де, що і як. Нема зв’язку ніякого взагалі", - каже Володимир КОВАЛЕНКО, депутат міської ради від партії Атрошенка "Рідний дім".

 За таких обставин, зовсім не дивно, що в травні цього року у Чернігові відбувся транспортний колапс, коли приватні перевізники відмовились виходити на рейси - вимагали збільшити суму компенсацій з 6 до 9 млн. Тепер ми, здається, знаємо, чому і в чиїх інтересах.

Читати про це тут: У Чернігові скандал: міська рада вимагає плюс 3 млн для приватних перевізників за рахунок бюджету. У МВА кажуть: плату за проїзд і так підняли

До речі, міську раду попереджали про можливі проблеми з громадськими перевезеннями пасажирів ще у січні 2024 року. Проведений аудит підтвердив: міська «Програма розвитку громадського транспорту загального користування» фактично не виконується, а гроші виділяються лише приватним перевізникам.

Панацеєю від подібних дій приватних перевізників міг би стати розвиток комунальних автобусів. Але це вимагає великих коштів, які керівництво міста, схоже, воліє віддавати «приватникам».

"Автобуси розвивати комунальні – це нормально. Але один маршрут потребує від 6 до 10-12 одиниць техніки. Якщо ми говоримо про комунальне підприємство, то це однозначно нова техніка. Нова техніка – це серйозні кошти", - каже Руслан ЄМЕЦЬ, начальник КП "ЧЕРНІГІВСЬКЕ ТРОЛЕЙБУСНЕ УПРАВЛІННЯ".

При цьому в нинішніх умовах, коли кошти виділяються винятково приватним перевізникам, комунальне підприємство не змогло би з ними конкурувати.

"Приватний перевізник може знайти б/у техніку у гарному стані, купити і так далі. А ми, як комунальне підприємство, такого робити не можемо. Це однозначно має бути нова техніка, низькопідлогова. А на сьогоднішній день вартість одиниці навіть українського виробництва стартує десь із 6-7 мільйонів. Тобто це затратна дуже частина. Але колись, я думаю, ми прийдем до того, що більшість транспорту у місті буде комунальна", - каже Ємець.

Тож поки міста в Україні розвивають комунальний транспорт, у Чернігові, схоже, винайшли і запустили схему як одночасно заробити і на чернігівцях, і на бюджеті.

"Час Чернігівський" писав про таке: 

Схожі новини

Вiдео

Профтехучилищам у Чернігові знайшли власника і фінансування

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 22:23

Чернігівець-стронгмен відкриє бізнес. Про це розказала перша віцепрем'єрка

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 17:32

У сільській школі на Чернігівщині з'явилося 12 нових учнів - переселилися з батьками з інших районів

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 16:50

Повоював менше 4 місяців: у донецьких степах загинув захисник із Чернігівщини

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 15:48

Махінації із лісоматеріалами: правоохоронці викрили схему, де фігурують відомі політики

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 14:21

У Корюківці в лікарні - нова керівниця. Чи пов'язані зміни з резонансною справою про смерть директора автошколи

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 13:00

«Азовцям» з Чернігівщини, які на час вторгнення вже були цивільними, загрожує понад 20 років ув’язнення

18 ВЕРЕСНЯ 2024, 12:20

ТОП-переглядів