Перший блок навчань для редакцій локальних медіа Чернігівської області пройшов 13–14 серпня у Чернігові. Працівники редакцій газет та інтернет-ресурсів вчилися працювати з джерелами для новин, не вестись на фейки та давати своїм читачам перевірену та достовірну інформацію.
– У нас комплексний проєкт, що включає серйозні навчальні та практичні заходи для локальних ЗМІ Чернігівської області. Перший блок – тренінг із фактчекнігу та роботи з джерелами інформації. Чому це важливо? Для локальних ЗМІ ключовим є довіра аудиторії. Часто це жителі однієї-двох громад. Якщо місцеве ЗМІ буде давати недостовірну інформацію, то втратить читачів, ЗМІ перестане існувати як таке, – каже керівник проєкту, голова громадської організації «Асоціація регіональних ЗМІ» Олександр Назаренко.
Тренінг із фактчекінгу, полювання на фейки та роботи із джерелами інформації провела Альона Романюк, експертка Інституту розвитку регіональної преси, головна редакторка проєктів «По той бік новин», «По той бік пандемії».
На прикладі роботи з інформаційними вкидами (серед них свіжі, які стосуються коронавірусу, останніх політичних новин) учасники тренінгу вчилися працювати з інформацією.
Корисним для локальних ЗМІ є кейс щодо маніпуляцій зі статистикою. Учасники тренінгу отримали посилання на корисні джерела, які допоможуть перевірити інформацію. Що особливо актуально – роботи із соціологічними опитуваннями, які у випадку з локальним ЗМІ можуть одноразово знищити репутацію медіа.
Враженнями діляться учасники тренінгу:
Світлана Томаш, редакторка газети «Новини Городнянщини»:
– Надзвичайно інформаційно насичений тренінг. До того ж інформація подавалась дуже доступно й напрочуд цікаво. Здавалось б, ми вже все знаємо в журналістиці за стільки років роботи, але тренерка Альона Романюк допомогла деякі речі побачити в іншому світлі. Порадував і високий рівень організації тренінгу. Зручне приміщення, комфортні умови. Дякуємо тренерці й організаторам!
Ірина Гайова, редакторка газети «Маяк», співредакторка порталу Сусіди.City:
– Для мене це було певною мірою несподіванкою, що так просто ЗМІ ведуться на фейки. Отримала хороший урок, треба все перевіряти. Цікаві приклади з життя нашого журналістського, чудова спікерка. Доступно, зрозуміло, розумно.
Усього проєкт охопить 20 редакцій – друкованих ЗМІ (по факту – це колишні районні комунальні газети, що працюють після роздержавлення у 2016–2017 році). Наступні блоки навчань – організація роботи редакції, монетизація контенту.
Усі редакції-учасники проєкту отримають також практичне завдання з підготовки тематичних матеріалів. А 5 редакцій отримають поглиблені консультації з підготовки стратегії розвитку медіа.
* * *