Депутатка наскаржилася на Чернігівське тролейбусне управління в соцмережах

08 ТРАВНЯ 2025, 12:18

1800

Василенко Соломія

Депутатка наскаржилася на Чернігівське тролейбусне управління

Депутатка наскаржилася на Чернігівське тролейбусне управління

Депутатка Чернігівської міськради Марина Семененко оприлюднила у соцмережах відповідь керівництва КП ЧТУ на власний депутатський запит. Тема питань стосувалася роботи управління та його персоналу. За словами діячки, надана інформація її приголомшила. 

Чернігівка виклала перелік власних питань, адресованих установі, та письмову відповідь на депутатське звернення від 7 квітня 2025 року. 

Чим цікавилася Марина Семененко у роботі КП ЧТУ? 

Публікуємо повний перелік запитань та відповідь комунального підприємства, а також коментар депутатки. 

1. Яка вартість одного кілометра проїзду електричного громадського транспорту та автобусів КП «Чернігівське тролейбусне управління» ЧМР за результатами 2023 та за результатами 2021 року (зазначити окремо по виду транспорту та окремо за відповідний рік)?

2. Повідомити причини (конкретні показники), які зумовили збільшення в 2024 суми дотації з міського бюджету на КП «Чернігівське тролейбусне управління» ЧМР до 152 000 000 грн в порівнянні з дотацією в 2023 року (93 000 0000 грн (така сума зазначена у запиті Марини Семененко - ред).

3. Які саме складові (показники) витрат КП «Чернігівське тролейбусне управління» ЧМР збільшились в 2024 році?

4. Кількість співробітників КП «ЧТУ» в кінці 2021, 2022, 2023 та 2024 року.

5. Кількість адміністративного персоналу КП «ЧТУ» в 2021, 2022, 2023 та 2024 році.

6. Кількість заброньованих працівників в кінці 2022, 2023 та 2024 року.

7. Яка кількість із заброньованих працівників в кінці 2022, 2023 та 2024 року працювали водіями, відносились до виробничого та адміністративного персоналу (по кожній категорії окремо). Надати інформацію по кожному року окремо.

8. Чи заброньований начальник КП «ЧТУ» Руслан Ємець в 2025-му році та чи був заброньований в 2022-2024 pр?

9. Згідно зі Статутом КП «ЧТУ» метою діяльності підприємства є ведення господарської діяльності та отримання на цій основі прибутків в інтересах власника та трудового колективу. Власником КП є територіальна громада міста в особі Чернігівської міської ради. Які прибутки (збитки) принесло КП власнику за останні 10 років (по кожному року окремо)?

10. Яку суму компенсації за перевезення пільгових категорій населення отримувало КП за останні 10 років (по кожному року окремо)?

11. Які управлінські рішення приймав начальнік КП «ЧТУ» Руслан Ємець, щоб оптимізувати роботу КП та зменшити витрати на його утримання (які управлінські рішення приймав в перші 90 днів після затвердження на посаді та до яких результатів це призвело; які управлінські рішення приймались відповідно за кожен рік роботи та до яких результатів це призвело)?

12. Надайте копії всіх актів контрольного виміру палива за 2021, 2022, 2023 та 2024 рр.

Руслан Ємець

Руслан Ємець

Що відповіли у відомстві?

1. КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради не визначало фактичну вартість транспортних послуг за 2021, 2023 роки. У звʼязку з необхідністю розрахунку тарифу на транспортні послуги з перевезення пасажирів міським громадським транспортом загального користування на Програми розвитку громадського транспорту загального користування на 2025-2027 роки, підприємство здійснило фактичний розрахунок за 2024 рік та плановий на 2025 рік відповідно до Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 Nº940, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2013 року за Nº 2035/24567.

2. У 2023 році з бюджету Чернігівської міської територіальної громади здійснено фінансування КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради у сумі 116,024 млн грн (96,024 млн грн - компенсація за пільгові перевезення, 20 млн грн - фінансова підтримка), у 2024 році - 152 млн грн (112 млн грн - компенсація за пільгові перевезення, 40 млн грн - фінансова підтримка).

3. Збільшення фінансування з бюджету на 35,976 млн грн зумовлене збільшенням витрат на електроенергію на 10,3 млн грн, на заробітну плату на 19 млн грн, на нарахування на заробітну плату на 4,2 млн грн та зменшенням доходу від реалізації проїзних документів на 3,4 млн грн.

4. Облікова кількість працівників на кінець року задіяних на підприємстві: 2021 рік - 507 чол.; 2022 рік - 441 чол., ; 2023 рік - 452, ; 2024рік - 429.

5. Кількість адміністративного персоналу: 2021 рік -27 чол.; 2022 рік - 25 чол.; 2023 рік - 26 чол.; 2024 рік - 24 чол.

6. Відповідь на питання Nº6, Nº7, Nº8 - У звʼязку з введенням правового режиму воєнного стану в Україні питання мобілізації, призову та бронювання працівників є складовими елементами мобілізаційних заходів. Відповідно до розпорядження ЧОВА Nº 76 від 28 січня 2025р. комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління» ЧМР отримало статус критично важливого підприємства для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. З метою недопущення порушення закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» вважаємо, що розголошення інформації є передчасним.

9. Прибутки, збитки КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради: 2015 рік - збиток 0,5 млн грн, 2016 рік - збиток 2,5 млн грн, 2017 рік - збиток 3,6 млн грн, 2018 рік - збиток 10,9 млн грн, 2019 рік - збиток 7,7 млн грн, 2020 рік - збиток 12,5 млн грн, 2021 рік - збиток 15,5 млн грн, 2022 рік - прибуток 47,6 млн грн (безоплатна передача товарно-матеріальних цінностей від донорів), 2023 рік - збиток 6,9 млн грн, 2024 рік - збиток 18,7 млн (за рахунок отримання гуманітарної допомоги від донорів).

10. Компенсація за пільгові перевезення КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської: 2015 рік - 15,3 млн грн, 2016 рік - 15,8 млн грн, 2017 рік - 50,4 млн грн, 2018 рік - 60,1 млн грн, 2019 рік - 65,4 млн грн, 2020 рік - 67,3 млн грн, 2021 рік - 74,3 млн грн, 2022 рік - 22,4 млн., 2023 рік - 96 млн грн, 2024 рік - 112 млн грн.

11. Управлінські рішення начальника КП ЧТУ ЧМР, спрямовані на оптимізацію роботи підприємства та зменшення витрат на його утримання. Оцінка та тлумачення рішень, відповідно до підпорядкування за статутом здійснюється виконавчим комітетом Чернігівської міської ради, управлінням транспорту, транспортної інфраструктурі Чернігівської міської ради та контролюючими органами в разі зовнішньої перевірки.

12. КП «ЧТУ» ЧМР не веде узагальнене актування всіх видів палива, що використовується на підприємстві.

***

За словами депутатки, ця відповідь установи її вразила. На її думку, у ЧТУ не надали відповіді на перше запитання, оскільки «спеціально збільшували витрати підприємства в 2024-му. Щоб показати більшу вартість «реального» кілометру і від нього відштовхуватися. А якби ми порахували реальну вартість в 2023, то ви б побачили різницю в 2 рази», коментує жінка.

Також Марина Семененко переконана: з благодійним транспортом, отриманим управлінням від міжнародних донорів - не все прозоро. 

«Бо по логіці вони мають приймати їх на баланс по вартості 1 грн. І не мають права використовувати їх для отримання прибутку». 

Марина Семененко окремо відмітила, що у ЧТУ не роблять акти контрольного виміру палива - або в установі не зовсім відверті, відповідаючи депутату. 

«Адже цей акт покаже реальну витрату, а не 88 грн/км, як хотілось їм».

Також депутатка вважає, що в управлінні загалом бронюють не водіїв, а адміністративний персонал. 

«Адже приватним перевізникам вигідніше, коли ЧТУ постійно простоює через відсутність водіїв, яких постійно мобілізують, а адмін персонал там ніхто не може мобілізувати. Ну і головне, геніальний директор, який за час своєї роботи просто заводить КП ЧТУ у боргову прірву, - заброньований», - написала Семененко. 

Компенсація пільгових перевезень за 10 років збільшилась в 10 разів (15 млн в 2015-му та 152 млн в 2024-му). У ЧТУ надали лише базові показники без додаткових пояснень та аргументів щодо збільшення розміру компенсації. 

«Чому? Курс долара збільшився на 90%. Ну хай в 2 рази. Кількість пільговиків збільшилась на 20% (88,5 тис в 2014 році та 107,0 тис в кінці 2024-го). Ну електрика, бензин, зарплати. Але це не ріст в 10 разів. Звідки взялась сума в 10 разів більша за 10 років????», - написала Марина Семененко. 

Авторка: Євгенія Замковська

"Час Чернігівський" писав про таке: Мільйони на охорону: хто і за скільки охороняє чернігівські тролейбуси?

Схожі новини

На Сумщині загинув 31-річний контрактник

08 ТРАВНЯ 2025, 17:05

Жінку засудили, бо вкрала у батька загиблого захисника 100 тисяч гривень

08 ТРАВНЯ 2025, 16:04

Витягли з води пів кілометра сіток: на Чернігівщині тривають рейди екоінспекторів

08 ТРАВНЯ 2025, 14:53

У храмі Ніжинської громади вперше молилися українською

08 ТРАВНЯ 2025, 13:51

СБУ затримала адміністратора Telegram-ресурсу для «ухилянтів» на Чернігівщині: стало відомо, про який канал мова

08 ТРАВНЯ 2025, 12:37

Депутатка наскаржилася на Чернігівське тролейбусне управління в соцмережах

08 ТРАВНЯ 2025, 12:18

На Донеччині загинув працівник Пенітенціарної академії з Чернігова

08 ТРАВНЯ 2025, 10:40

ТОП-переглядів