На виставці Com Auto Trans 2025 у Києві дебютував перший електробус виробництва Чернігівського автозаводу, розрахований на 50 пасажирів.
Новинка створена на базі низькопідлогового автобусу Еталон А086 "Мальва" і має з ним повну уніфікацію. Чернігівський електробус має запас ходу 200 км і довжину 9,5 м, пише портал «Автоконсалтинг».
Акумуляторні батареї розміщені зверху та мають 10 елементів загальною ємністю 185 кВт\год.
В салоні є 24 сидіння і місце для розміщення колісного крісла маломобільних пасажирів. також електробус обладнано відкидним пандусом.
Корпорація "Еталон" анонсувала створення власного електробуса ще 2 роки тому, і весь цей час працювала над вдосконаленням конструкції. У підсумку, електробус вийшов зручний, оптимального розміру для невеликих міст та маршрутів. І його виробництво дасть змогу підприємству стати важливим гравцем і в цьому сегменті ринку.
Новинку активно обговорюють у соцмережах.
Руслан Іващенко:
- Батареї зверху, тобто на даху? А він не перевернеться набік під час повороту через це?
Славік Репещук:
- Ruslan Ivashchenko у нього швидкість максимум 50-70км/год, це ж міський транспорт, віддали перевагу безпеці батарей, щоб знизу десь не чарканути під вагою і не загорілись
Максим Ангелюк:
- Славік Репещук, чирканути як чирканути, але як сонечко пригріє - температура батарей на даху буде 50° мінімум)
Сергій Зеленовський:
- Чому наша Україна досить часто купує новий транспорт з-за кордону, підтримуючи іноземного виробника, хоча ми робимо досить гідні екземпляри ?
Славік Репещук:
- Сергій Зеленовський, тому що з Європи він набагато якіснішний, там сторіччями напрацьовані технології які постійно розвивають, не було темноти та застою комунізму
Костянтин Головаха:
- А він дійсно український? Може там 99% деталей китайські?
Віктор Калетник:
- Сходи в салоні - це проблема.
Руслан Пригода:
- Не розумію для чого вигадувати велосипед і будувати частково низькопідлогові автобуси? Вже є приклади компоновки двигуна та агрегатів, щоб автобус був повністю низькопідлоговим
Михайло Рудик:
- 200км запас ходу - це для малих міст.
Василь Онофрійчук:
- Це все добре. Але на даний час потрібно виробляти ракети середньої та великої дальності. Щоби ворог зупинився, щоби не руйнував міста, не вбивав людей які могли би їздити в таких автобусах. Так, і автобуси потрібно. Але автобуси не запустиш на москву, не вдариш ними по військових об'єктах та економічній інфраструктурі. Нам потрібно літаюче залізо яке зупиняє ворога!
Валерій Монахов:
- Усе гарно! Молодці! Створення чогось нового, та ще й під час війни - це дорогого коштує. Є лише одне зауваження : "мордашка" електробуса дуже схожа на передню частину російського тролейбуса ТролЗА - 5265 "Мегаполіс". Ці машини було придбано містом, ще 16 років потому. Тут пишуть про забагато ступеньок, але це тому, щоб через середні двері могли заїхати люди з обмеженими можливостями для пересування. Спеціальний трап для цього, як я бачу, є. Крім того, позаду встановлено відсік для двигуна, і тому, доводиться підіймати вище задні крісла в салоні.
Серж Дідик:
- Більше СВОГО, підтримаємо Українського Підприємства. ТоЙоТа - хоче, побудувати Заводи, багато інших .....,
"Час Чернігівський" писав про таке: