Чернігівська міська рада пропонує зменшити підтримку ЗСУ з бюджету міста у 2026 році - 70 млн замість майже 500 млн у 2025-му. Відповідний проєкт бюджету підготувало фінансове управління міської ради.
У свою чергу, керівник МВА Дмитро Брижинський проєкт розкритикував і повернув на доопрацювання. Про що він повідомив з власної сторінки у соцмережах.
«Наданий мені на погодження документ спрямований на те, щоб створити умови для розкрадання бюджетних коштів, а не на вирішення проблем мешканців міста.
Чиновники міської ради досі не розуміють, що вони повинні працювати заради людей, а не для задоволення власних інтересів», - наголосив голова МВА.
Пріоритетними напрямами бюджету мають бути: допомога ЗСУ, вирішення соціальних проблем мешканців міста, і лише потім — асфальт та бруківка, наголосив Дмитро Брижинський.

Дмитро Брижинський
Про те, що бюджет, який готує міська рада, а підписати в підсумку має Брижинський, буде проблемним - ще у середині листопада повідомила депутатка від «Європейської солідарності» Ірина Соломаха. У соцмережах вона оприлюднила відеозвернення, де заявила, що бюджет не виносився і не обговорювався.
«Щодо цього бюджету я відповідаю одне - з нами не було жодної зустрічі, ми зверталися. Поки що перемовин немає. Є зустріч одна - голів фракцій, яка не результативна».

Ірина Соломаха
Про те, що проєкт бюджету від фінуправління міської ради, депутати побачили лише 2 грудня і то на скриньках електронної пошти - повідомив у коментарі ЧЧ і депутат від партії «Наш край» та колишній очільник фінансового управління ЧМР Віктор Бистров.
- Проєкт бюджету міста на 2026 рік ми отримали вчора ввечері на електронну пошту. Це - порушення законодавства, бо вже не перший рік бюджет міста не обговорюється з територіальною громадою. Громада міста і ми як депутати не беремо участі в його обговоренні. Зустрічей з нами не було. Просто спускаються якісь показники і все. Чи обурює це мене як фахівця та депутата? Так, безумовно. Так не повинно бути.
Максим Черненок, партія «Слуга народу»:
- Я ще не отримував проєкт бюджету. Правда, не переглядав свою скриньку, може, там вже є. Обговорень з депутатами дійсно ще не було. Враховуючи, що якщо відправили документ вчора, то, за практикою минулого року, впевнений, все ж таки зустріч з депутатами ще буде. Бо це ж бюджет. Це неможливо просто сісти і за годину почитати.
Про те, що документ проєкту бюджету був на пошті - підтвердив і представник більшості ЧМР депутат «Рідного дому» і колишній секретар ЧМР Олександр Ломако. Щоправда, він чомусь стверджує: у тому, що справи так склалися - винна… МВА. І на його думку, вже не міська рада в особі фінуправління укладала проєкт, а виключно адміністрація. Щоправда, окрім власних слів якихось доказів чи документів не наводить.
«Вчора депутати отримали на пошту проект бюджету Чернігівської громади на 2026 рік.
Нагадаю: згідно з абсурдними рішеннями судів, уже півтора року - з жовтня 2024-го - бюджет міста є ОДНООСІБНИМИ повноваженнями начальника військової адміністрації Брижинського.
Перший стислий огляд документу - шокує. Якщо коротко: війна для цього чиновника вже закінчилася. Його цікавить лише дерибан. Аналіз бюджету - це вирок Брижинському.
У проекті бюджету на 2025 рік, який готується під моїм головуванням, на підтримку ЗСУ було передбачено 370 млн грн. Ця цифра ще більше зросла протягом року за рахунок збільшення доходів.
У проекті Брижинського-2026 - 69,9 млн грн», - стверджує Ломако.
Хоча скріни документу від управління фінансів ЧМР із зазначеними цифрами, зокрема, і зі зменшенням видатків на ЗСУ - у мережу виклав Брижинський. На документі є і підпис Олени Лисенко.


Тож «Час Чернігівський» попросив Олександра Ломако прокоментувати - на якій підставі він стверджує, що цифри зменшеного фінансування на ЗСУ погодив Брижинський, адже начальник МВА надав скріни документів, зокрема, фінансового ЧМР і за підписом Олени Лисенко, де зазначено, що 69,9 млн грн на ЗСУ запланувало саме фінуправління. У відповідь Ломако написав, що... не бачить постів очільника МВА у соцмережах.
«На жаль (чи не на жаль) я не бачу постів цього чиновника. Але мені відомо про рішення судів, які ініціював Брижинський. Там сказано, що бюджет громади, його ухвалення, зміни, виконання … - це виключні повноваження начальника військової адміністрації. Ясно, що після критики, як завжди Брижинський буде кивати на інших, робити вигляд, що він тут ні до чого, імітувати обурення. Це його стиль - уникати відповідальності. Нічого нового», - надав коментар Олександр Ломако.
Що кажуть у ЧМР
Зазначимо також, що будь-які спроби звʼязатися з фінансовим управлінням міської ради і отримати коментар - поки не мали результату. Єдину інформацію, яку отримав «Час Чернігівський» - це те, що Олена Лисенко на робочому місці, однак не присутня в кабінеті. Нам порадили не полишати спроб звʼязатися з приймальнею - позаяк, там не брали слухавки.
Також ми спробували отримати коментар через пресслужбу ЧМР.
Ось що ми отримали у відповідь на наш запит. Там повідомили, що дійсно спочатку проєкт бюджет напрацьовувався фінансовим управління міської ради, а вже потім його розіслали усім депутатам. Однак у пресслужбі додали - 70 млн грн - це не остаточна сума видатків на ЗСУ. Також до неї можуть додати і суму вільних залишків, яка залишиться від виконання бюджетних показників попереднього року.
«02.12.2025 року фінансовим управлінням Чернігівської міської ради проєкт бюджету на 2026 рік був направлений до Чернігівської міської військової адміністрації.
Того ж дня проєкт бюджету було надіслано і всім депутатам Чернігівської міської ради для ознайомлення, бо вони представляють інтереси громади, і надання проєкту бюджету дозволяє їм розуміти розподіл коштів.
Щодо коштів на заходи із підтримки обороноздатності, військовослужбовців та їх родин: у проєкті бюджету на 2026 рік передбачена низка заходів за цими напрямками (додається матеріал з деталізацією).
Водночас звертаємо увагу, що частина друга статті 85 Бюджетного кодексу України забороняє, зокрема, «планувати та здійснювати видатки, які не віднесені до місцевих бюджетів».
Тобто видатки на потреби, які не є традиційними видатками місцевого бюджету, зокрема на потреби ЗСУ, можуть бути закладені лише за наявності вільного залишку коштів або при перевиконанні доходів бюджету.
У проєкті бюджету на 2026 рік зазначені орієнтовні суми на ЗСУ. Остаточне спрямування коштів на ці потреби відбудеться вже наступного року, після визначення фактичного вільного залишку коштів або перевиконання доходів бюджету.
За прогнозними розрахунками, загальна сума вільного залишку коштів та перевиконання доходів складе до 500 млн грн.
Так само відбувалося і у 2024 році: у проєкті бюджету на 2025 рік закладалася попередня сума, а додаткові кошти на ЗСУ спрямовувалися вже під час формування вільного залишку бюджету або перевиконання доходів.
У пресслужбі нагадали:
«Згідно з Бюджетним кодексом України, проєкт бюджету Чернігівської міської територіальної громади складається фінансовим органом, тобто фінансовим управлінням Чернігівської міської ради, спільно з головними розпорядниками бюджетних коштів відповідно до цілей та пріоритетів, визначених у прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку України та міста Чернігова. А також відповідно до діючих норм Бюджетного кодексу, Податкового кодексу та наявного фінансового ресурсу громади, який, зазначимо, забезпечує лише трохи більше половини від всіх потреб громади.
Відповідно до судових рішень бюджет міста затверджується Чернігівською міською військовою адміністрацією».

Як на бюджетні баталії реагують користувачі соцмереж
У соцмережах на бюджетні баталії відреагували бурхливо.
Людмила Прокопенко:
- Коли депутати звикли обкрадати бюджет міста як це робили попередники то вони по іншому вже не можуть але маємо надію військового управління позбудеться цих недолугих депутатів, котрим тяжко позбутися своїх звичок
Тамара Кучер:
- На днях особисто бачила, як зрізають новий асфальт і кладуть знову, нема слів, коли міська рада вже почне думати не тільки про свої дупи жирні
Микола Василенко:
- А може вже потрібно звільняти з посад таких начальникиів - Білогуру, Лисенко, Куца з формулюванням "за нанесення шкоди громаді" і відправляти на облаштування позицій в район Куп'янска чи Краматорська?
Сергій Калініченко:
- А потім волатиме, де ППО, де ТРО, де ЗСУ???
Руслан Волощук:
- Так це ж десятиліття так робилося з міським бюджетом. Кошти бюджету витрачалися туди, куди було вигідно для керівництва міської ради, а депутати міської ради останнім часом ніколи не аналізували заплановані витрати бюджету. І тільки «за» голосували, жодної конкретної пропозиції з розрахунками, іноді один - двоє депутатів висловлювали свої зауваження. Більше того у більшості депутати не розуміли важливості практичного виконання цього фінансового документа.
Василина Коваленко:
- А як таке може бути під час війни на ЗСУ 69.9.млн, А НА КУЛЬТУРУ І ТУРИЗМ 198.9МЛН?Це хто взагалі таке може рішення прийняти? 😲
Дмитро Губернія:
- В этом году более 600 миллионов выделено на оборону было, интересно было бы послушать от него отчет, на что КОНКРЕТНО ушли деньги 480+ миллионов получили военные части. Какие? На что эти деньги были потрачены? Если деньги заходят на Вч, то нет никаких гарантий, что их там не украдут.
Бюджетні видатки на ЗСУ - у 2025-му 451 млн плюс 30 млн грн на оборонні споруди, у 2024-му - близько 500 млн грн, у 2023-му - 541 млн грн.
Авторка: Євгенія Замковська
"Час Чернігівський" писав про таке:







