Досвід колег із Донеччини – для медійників Чернігівщини. Експерт Дмитро Кліманов розповів про те, як не втратити локальне видання у скрутні часи і знайти шляхи для розвитку. Цьому присвячувався перший тренінг для журналістів у рамках проєкту «Підтримка стійкості та фінансової спроможності локальних медіа у Чернігівській області», що відбувся 24 листопада в Чернігові.
За останні півтора року пʼять місцевих газет на Чернігівщині припинили роботу. Інші об’єднуються, щоб зберегти читача. Загальне падіння тиражів – від 30 до 50 відсотків. Через скрутну ситуацію звільняються поштарі. А отже під питанням і доставка газети до подвір’їв.
З початку повномасштабного вторгнення впав ринок реклами, в північній частині Чернігівщини небезпечно через постійні обстріли. Частина населення виїхала, тож споживачів інформації поменшало. Все це ставить локальну пресу на межу виживання.
Такі проблеми 9 років тому були у донецьких та луганських медіа. Тепер їхні представники діляться досвідом і допомагають колегам із Чернігівської області виживати в кризових умовах.
Як працювати під час війни і після деокупації розповів Дмитро Кліманов, фахівець з медіа-менеджменту. Ще в середині 90-х разом з командою однодумців він створив «Телегазету», офіс якої після початку бойових дій на Донбасі у 2014 році релокувався.
«Асоціація регіональних ЗМІ майже 20 років допомагає локальним медіа. Ми на постійній основі навчаємо редакторів, творчих працівників. Головний акцент – дати журналістам інструменти для розвитку медіа. Особливість цього тренінгу – ми беремо довід колег, які вже пройшли через бойові дії, релокацію, падіння ринку реклами. І намагаємося взяти краще від колег, щоб врятувати наші медіа», – каже Олександр Назаренко, голова АРМЗІ, керівник проєкту.
Дмитро Кліманов розповів про досвід редакції «Телегазети», роботу в умовах, коли частина читачів лишилась на окупованій території, як починали працювати з бізнесом і які проекти запускали, як переходили на нові діджітал майданчики.
Своїми враженнями від тренінгу поділились його учасники.
«Наша редакція співпрацює з Дмитром Клімановим і в іншому проєкті – освоєнню стрімінгу. Тому цей тренінг став логічним продовженням співпраці. Головним для мене виявився особистий досвід Дмитра, яким він поділився з учасниками тренінгу. Цей досвід мотивує для подальшої роботи. Чимало взяв ідей для себе», – поділився Валерій Кичко, редактор ніжинської газети «Вісті» та сайту Ніжин.City.
«Нові знання, навички, а головне – мотивація. Це – те найцінніше, що я винесла з цього тренінгу. Кризовий менеджмент – те, що потрібно тут і зараз! Особисто для мене було відкриттям дізнатися, що криза приносить не тільки проблеми, але й можливості для розвитку. Хочу, щоб були подальші тренінги на цю тему», – розповіла після занять Світлана Томаш, редакторка газети «Новини Городнянщини».
Наступний тренінг буде присвячений проблематиці внутрішньо переміщених осіб: як писати про чутливі теми і залучати ВПО як читачів.
* * *
Проект «Підтримка стійкості та фінансової спроможності локальних медіа у Чернігівській області» виконується за підтримки Посольства США в Україні. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО «Асоціація регіональних ЗМІ» і жодним чином не відображає точку зору грантодавця.