Розвиток хімічної промисловості призвів до різкого покращення якості моторних олив. У них з’явились нові робочі характеристики та значно розширився список функцій. Спірним питанням стала поява всесезонного мастила. Думки різняться: від відвертої недовіри «маркетинговим хитрощам» до радості від спрощеного обслуговування автомобіля.
Переваги всесезонної оливи
Поява всесезонних мастил викликала захват, адже це економічне та практичне рішення. Заміняти оливу можна не по графіку, а в міру зносу робочих якостей, без хвилювань та зайвих фінансових втрат. У всесезонних моторних олив наступні переваги:
- Широкий діапазон робочих температур. Олива може працювати від -30 до +30 залежно від типу.
- Заміна один раз на рік. В інструкції виробника вказано, що рідина може виконувати функції протягом року без заміни, проте це стосується чистих та нових двигунів.
- Захист від перепаду температур. До складу входять спеціальні присадки, які регулюють швидкість згущення, щоб мотор не отримував зайве навантаження.
- Захист від впливу морозу. При низьких температурах не рідкісний випадок, коли олива гусне і не може проникати у всі частини двигуна. Всесезонні засоби захищені від такої ситуації та ефективні у холодному моторі.
- Економія пального. При пуску двигуна тратиться більше бензину та дизелю, адже з загуслим маслом розкрутити деталі значно складніше. Однак рівномірний розподіл рідини знижує цей показник.
- Доступність. Ці модифікації пропонують більшість виробників, тому проблем з підбором характеристик не буде.
Вартість всесезонної оливи дещо вища, ніж у звичайних. До її складу входить більше модифікованих присадок, які відповідають за функціонал. На підбір пакета витрачають величезні кошти, що впливає на ціну продукту.
В яких випадках варто застосовувати всесезонне мастило
Всесезонне мастило підходить для автомобілів, що використовуються у різних умовах — як в міському циклі з частими зупинками та пусками, так і на тривалих шосейних поїздках.
При всіх перевагах, вказаних виробниками, навколо всесезонних олив та їх використання точаться дебати. Після численних перевірок було виявлено, що вони ефективніші саме в зимовий час, а влітку можуть виникнути проблеми.
Для нових та чистих двигунів вони дійсно є всесезонними. У сучасних автомобілях змінена конструкція мастильної системи, її об’єм став значно меншим. Тому можна сміливо використовувати рідкі оливи навіть влітку. Проте після певного рівня зносу уже потрібно потурбуватись про більш густі модифікації. А варіанти 5W30 та 5W40 рекомендують для холодних зим, при температурі -15 градусів і нижче вони максимально ефективні.
Партнерський матеріал