Сьогодні представники Громадянської мережі ОПОРА (фінансується на кошти західних грантів, зокрема USAID) зафіксували порушення передвиборної агітації.
Частина білбордів та сітілайтів із рекламою та зареєстрованого кандидата Олександра Ломаки («УДАР Віталія Кличка») не містили вихідних даних. Тобто не відомо хто, за скільки і під чию відповідальність розмістив цю рекламу.
Для перевірки представники ОПОРИ викликали поліцію.
Білборди та сітілайти зафіксовані по вул. Івана Мазепи, 23 та на проспекті Перемоги, 10 і містили прізвище та ім’я кандидата і гасло «Місто, яке ми любимо!». Також на обох матеріалах передвиборної агітації зазначено посаду Олександра Ломаки – секретар Чернігівської міської ради.
В цей же день у Чернігові представники ОПОРИ зафіксували ще два матеріали передвиборної агітації на користь цього ж кандидата за адресами: вул. Незалежності, 21 та вул. Гагаріна, 13б, розміщені на носіях зовнішньої реклами – білбордах. Зміст агітаційний матеріалів майже ідентичний до тих, що розміщені на сітілайтах.
Жоден з виявлених агітаційних матеріалів не містив відомостей про замовника, установу, що здійснила друк, відповідальної за друк особи та тиражу. Відтак, представники ОПОРИ звернулися до правоохоронних органів з повідомленнями про вчинення адміністративних правопорушень. Повідомлення зареєстровані в журналі єдиного обліку.
Нагадаємо, що напередодні, 9 лютого, Центральна виборча комісія зареєструвала Олександра Ломако кандидатом у народні депутати України у виборчому окрузі №206 відповідно до постанови №25.
Відповідно до частини 23 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Згідно з частиною 1 статті 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також у частині 2 статті 212-13 КУпАП йдеться про те, що розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Джерело: громадянська мережа ОПОРА