Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

03 СІЧНЯ 2023, 11:26

1814

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Фото із відкритих джерел

Упродовж вересня – грудня 2022 р. ГО «Разом до громадянського суспільства» в рамках реалізації проекту: «Моніторинг адаптації суб’єктів ЗЕД і громадян України до особливостей перетину кордону в умовах воєнного стану (Чернігівська область)» здійснювала моніторинг задоволеності умовами у пунктах пропуску і якості надання державних послуг серед громадян України, які перетинали державний кордон. До Вашої уваги останні результати за листопад у порівнянні з попередніми місяцями.

Середня тривалість перетину кордону в листопаді зросла на 20 хв. і становила 3 год. 10 хв. Загалом за чотири місяці спостереження середній час, який респонденти витрачали на оформлення документів, включаючи очікування у чергах, був трохи більшим за 3 год. 20 хв.

Якщо проаналізувати окремі етапи перетину кордону, то у порівнянні з попереднім місяцем, показники практично не змінилися, а середній час очікування перед українськими пунктами пропусками залишався не змінним упродовж усього дослідження і становив 25 хв.

Щодо максимальних значень, то тут відбулося одночасне збільшення тривалості перевірок майже на 1 год. як у пунктах пропуску іноземних держав, так і України. У першому випадку це було пов’язано з проведенням вибіркових перевірок громадян, а в другому – розмитненням легкових транспортних засобів. Не зникли і проблеми пов’язані з чергами. Так, в окремих випадках, тривалість очікування могла становити до 7 год.

Деяких змін зазнав і характер перевірок в українських пунктах пропуску. Більш ніж у три рази зменшилася кількість випадків особистого догляду громадян (з 27 % у жовтні, до 7 % у листопаді). Вдвічі – необхідність виходити з транспортних засобів (з 67 % до 33 % відповідно). Значно рідше залучалися службові собаки (20 %). Натомість, респонденти частіше проходили оформлення і огляд багажу безпосередньо у транспортних засобах.

Разом з тим, вказані зміни не вплинули на рівень задоволеності організації перетину кордону з боку України. Не дивлячись на те, що загалом 80 % респондентів позитивно оцінили якість наданих послуг, цей показник був меншим ніж у жовтні як у кількісному значенні (87 %), так і в якісному (частка повністю задоволених зменшилася на 13 %, а частково задоволених – зросла лише на 6 %).

У попередній публікації ми відзначали, що за результатами жовтня вперше оцінка якості послуг в українських пунктах пропуску зрівнялася із закордонними, а за результатами листопада випередила на 14 %. У першу чергу, це пов’язано зі збільшенням випадків більш ретельної перевірки громадян України в пунктах пропуску іноземних держав і, як наслідок, зростання рівня незадоволення серед учасників дослідження з 14 % до 27 %.

Що стосується рівня оцінки роботи представників прикордонної і митної служб, то він також зменшився, порівняно з попереднім місяцем. Так, загальне позитивне ставлення до роботи прикордонників зменшилося на 13 % (з 93 % у жовтні, до 80 % у листопаді).

Ще більші зміни відбулися в оцінці роботи митників. В цілому, кількість позитивних відгуків зменшилася на 27 % (з 93 % у жовтні, до 66 % у листопаді). Разом з тим, отримані результати виявилися близькими до показників серпня і вересня. Нагадаємо, що високі оцінки представників державних служб у жовтні були спричинені дещо більшою кількістю респондентів, які здійснювали перетин кордону за системою «Шлях». У листопаді таких респондентів було значно менше.

Практично незмінною залишилася ситуація із санітарними умовами. Частка тих, хто повністю задоволений умовами зменшилася на 7 %, а частково задоволених зросла на такий самий показник. Кількість тих, хто не зміг надати власних оцінок залишилася незмінною (20 %).

Основною проблемою, яка зазнавала найбільших змін упродовж листопада стала відсутність або низька якість українського мобільного зв’язку. Кількість респондентів, які вказали на неї за місяць зросла більш ніж у 3 рази і становила 47 %. Така ситуація пов’язана з частими і тривалими відключеннями електроенергії внаслідок ракетних атак на об’єкти енергетичної інфраструктури з боку росії. Інші показники практично не змінилися. Випадків вимагання хабара під час перетину кордону від посадових осіб за весь період здійснення моніторингу зафіксовано не було.

* * *

Ця публікація була підготовлена в рамках проєкту Підтримка «Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю», який виконує Інститут економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО "Разом до громадянського суспільства" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій

Схожі новини

Спецтема

Плече допомоги: чим та як допомагають закордонні партнери освіті Чернігівщини?

22 ЛИСТОПАДА 2024, 16:15

Класична схема: чернігівця обдурили, видаючи себе за працівників банку

22 ЛИСТОПАДА 2024, 14:29

«Хата на фундаменті тричі піднялася й опустилася»: громада придбала житло для ВПО

22 ЛИСТОПАДА 2024, 14:15

93-річна бабуся почала волонтерити. Тривожиться за воїнів

22 ЛИСТОПАДА 2024, 13:36

У селі уламки шахеда гупнули за 40 метрів від житла. Пошкоджені 11 будинків

22 ЛИСТОПАДА 2024, 12:04

Вiдео

Психічні розлади стали головною причиною інвалідності у дітей Чернігівщини

22 ЛИСТОПАДА 2024, 11:37

Демобілізований лісівник повернувся на посаду єгеря

22 ЛИСТОПАДА 2024, 10:48

ТОП-переглядів