Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

03 СІЧНЯ 2023, 11:26

1981

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Фото із відкритих джерел

Упродовж вересня – грудня 2022 р. ГО «Разом до громадянського суспільства» в рамках реалізації проекту: «Моніторинг адаптації суб’єктів ЗЕД і громадян України до особливостей перетину кордону в умовах воєнного стану (Чернігівська область)» здійснювала моніторинг задоволеності умовами у пунктах пропуску і якості надання державних послуг серед громадян України, які перетинали державний кордон. До Вашої уваги останні результати за листопад у порівнянні з попередніми місяцями.

Середня тривалість перетину кордону в листопаді зросла на 20 хв. і становила 3 год. 10 хв. Загалом за чотири місяці спостереження середній час, який респонденти витрачали на оформлення документів, включаючи очікування у чергах, був трохи більшим за 3 год. 20 хв.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Якщо проаналізувати окремі етапи перетину кордону, то у порівнянні з попереднім місяцем, показники практично не змінилися, а середній час очікування перед українськими пунктами пропусками залишався не змінним упродовж усього дослідження і становив 25 хв.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Щодо максимальних значень, то тут відбулося одночасне збільшення тривалості перевірок майже на 1 год. як у пунктах пропуску іноземних держав, так і України. У першому випадку це було пов’язано з проведенням вибіркових перевірок громадян, а в другому – розмитненням легкових транспортних засобів. Не зникли і проблеми пов’язані з чергами. Так, в окремих випадках, тривалість очікування могла становити до 7 год.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Деяких змін зазнав і характер перевірок в українських пунктах пропуску. Більш ніж у три рази зменшилася кількість випадків особистого догляду громадян (з 27 % у жовтні, до 7 % у листопаді). Вдвічі – необхідність виходити з транспортних засобів (з 67 % до 33 % відповідно). Значно рідше залучалися службові собаки (20 %). Натомість, респонденти частіше проходили оформлення і огляд багажу безпосередньо у транспортних засобах.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Разом з тим, вказані зміни не вплинули на рівень задоволеності організації перетину кордону з боку України. Не дивлячись на те, що загалом 80 % респондентів позитивно оцінили якість наданих послуг, цей показник був меншим ніж у жовтні як у кількісному значенні (87 %), так і в якісному (частка повністю задоволених зменшилася на 13 %, а частково задоволених – зросла лише на 6 %).

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

У попередній публікації ми відзначали, що за результатами жовтня вперше оцінка якості послуг в українських пунктах пропуску зрівнялася із закордонними, а за результатами листопада випередила на 14 %. У першу чергу, це пов’язано зі збільшенням випадків більш ретельної перевірки громадян України в пунктах пропуску іноземних держав і, як наслідок, зростання рівня незадоволення серед учасників дослідження з 14 % до 27 %.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Що стосується рівня оцінки роботи представників прикордонної і митної служб, то він також зменшився, порівняно з попереднім місяцем. Так, загальне позитивне ставлення до роботи прикордонників зменшилося на 13 % (з 93 % у жовтні, до 80 % у листопаді).

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Ще більші зміни відбулися в оцінці роботи митників. В цілому, кількість позитивних відгуків зменшилася на 27 % (з 93 % у жовтні, до 66 % у листопаді). Разом з тим, отримані результати виявилися близькими до показників серпня і вересня. Нагадаємо, що високі оцінки представників державних служб у жовтні були спричинені дещо більшою кількістю респондентів, які здійснювали перетин кордону за системою «Шлях». У листопаді таких респондентів було значно менше.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Практично незмінною залишилася ситуація із санітарними умовами. Частка тих, хто повністю задоволений умовами зменшилася на 7 %, а частково задоволених зросла на такий самий показник. Кількість тих, хто не зміг надати власних оцінок залишилася незмінною (20 %).

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

Основною проблемою, яка зазнавала найбільших змін упродовж листопада стала відсутність або низька якість українського мобільного зв’язку. Кількість респондентів, які вказали на неї за місяць зросла більш ніж у 3 рази і становила 47 %. Така ситуація пов’язана з частими і тривалими відключеннями електроенергії внаслідок ракетних атак на об’єкти енергетичної інфраструктури з боку росії. Інші показники практично не змінилися. Випадків вимагання хабара під час перетину кордону від посадових осіб за весь період здійснення моніторингу зафіксовано не було.

Проблеми зі зв'язком, повільна робота працівників, але менші черги: чернігівці розповіли, як перетинали кордон із ЄС

* * *

Ця публікація була підготовлена в рамках проєкту Підтримка «Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю», який виконує Інститут економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО "Разом до громадянського суспільства" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій

Схожі новини

Вiдео

«Чернігівводоканал» засекретив інформацію про кошти, які витратив на піар

22 ЛЮТОГО 2025, 17:44

Пацієнтка з Чернігівщини: «Прищик був невеличкий. Виріс. Став пухлиною»

22 ЛЮТОГО 2025, 15:18

Шукають свідків: у дитячому кафе обмалювали стіни, розбили два унітази, люстри та сигналізацію

22 ЛЮТОГО 2025, 14:42

Над Чернігівщиною збивали "шахеди": статистика за добу

22 ЛЮТОГО 2025, 11:17

Син вбив матір і пішов до церкви

22 ЛЮТОГО 2025, 10:24

Який підхід допоможе учням швидше освоїти математику в школі?

22 ЛЮТОГО 2025, 10:18

На Чорнобильській АЕС розповіли, що досі гасять пожежу від ворожого дрона

22 ЛЮТОГО 2025, 09:19

ТОП-переглядів