Перетин кордону в умовах воєнного стану - чи задоволені чернігівці, які виїжджали у жовтні до ЄС

04 ГРУДНЯ 2022, 18:40

1831

ГО «Разом до громадянського суспільства» в рамках реалізації проекту: «Моніторинг адаптації суб’єктів ЗЕД і громадян України до особливостей перетину кордону в умовах воєнного стану (Чернігівська область)» проводить моніторинг задоволеності умовами у пунктах пропуску і якості надання державних послуг серед громадян України, які перетинали державний кордон. До Вашої уваги результати опитування за листопад ц.р.


У жовтні середня тривалість перетину кордону, порівняно з вереснем, зменшилася більше ніж на півтори години і становила майже 3 год. Практично вдвічі скоротився час оформлення і перевірок в українських пунктах пропуску, а також відчутно зменшилися черги перед кордонами іноземних держав. Незмінною впродовж трьох місяців спостереження залишається період перебування перед українськими пунктами пропуску, який в середньому становив 25 хв.

Якщо поглянути на максимальні показники, то найбільші часові зміни у бік зменшення відбулися при перетині українського кодону (з 3-х год. у вересні до 1 год. 15 хв. у жовтні). Таке різке пришвидшення відбулося за рахунок зміни в структурі респондентів. Цього разу до вибірки не потрапили громадяни, які розмитнювали транспортні засоби. Інші показники суттєвих змін не зазнали. В цілому, варто відзначити, що черги на кордонах зменшилися, але пікові навантаження на пункти пропуску, коли треба було очікувати до 8 год. подекуди зберігалися.

На нашу думку, прискорити перетин кордону вдалося також за рахунок змін, що відбулися в процедурах перевірки громадян. Так, зменшилася кількість випадків, коли треба було виходити з транспортного засобу (з 73 % у вересні, до 67 % у жовтні), рідше до перевірок залучали службових собак (33 %). Натомість, почастішали випадки, коли співробітники Державної прикордонної служби України здійснювали контроль безпосередньо у транспортних засобах, або біля них. Разом з тим, це не вплинуло на якість контролю, про що свідчить збільшення випадків особистого догляду більше ніж у два рази (з 13 % у вересні, до 27 % у жовтні).

Зазначені зміни знайшли своє позитивне відображення в рівні задоволеності організацією перетину кордону як з боку України, так і з боку іноземних держав. Загалом, кількість громадян, які високо оцінили якість отриманих послуг у порівнянні з вереснем зросла на 27 % і становила 87 %.

Також варто відмітити, що вперше за 3 місяці оцінка якості послуг в українських пунктах пропуску зрівнялася із закордонними (87 % і 86 % відповідно).

Вище зазначені тенденції також відобразилися і на оцінці роботи представників прикордонної і митної служб. Так, якість роботи прикордонників на найвищому рівні оцінили 73 % респондентів, що на 33 % більше ніж у вересні і на 26 % – ніж у серпні. При цьому жоден учасник опитування не висловив повного незадоволення діяльністю представників служби.

Ще кращі оцінки власної роботи отримали митники. На нашу думку, не останню роль у цьому зіграло збільшення загальної кількості респондентів, які здійснювали перетин кордону за системою «Шлях» і створення для них максимально сприятливих умов з боку держави.

Що стосується санітарії в українських пунктах пропуску, то тут теж маємо повільну, але тенденцію до покращення становища. Так, вперше за час проведення моніторингу 13 % опитаних зазначили, що вони повністю задоволені санітарними умовами. Разом з тим, 20 % респондентів не надали власних оцінок, вказуючи, що взагалі не користувалися жодними послугами при перетині кордону і навіть не виходили з транспортних засобів.

Зрозуміло, що всі вище зазначені фактори відповідним чином вплинули і на проблеми, з якими опитувані стикалися під час перетину кордону. Як видно з наведеної діаграми, проблемність проходження процедур перевірки за всіма критеріями зменшилася більше ніж удвічі, а випадки вимагання хабара взагалі не фіксувалися жодного разу.

Шановні підприємці і читачі, нагадуємо Вам, що в рамках проекту створена анонімна «Скриньку довіри». Якщо, під час здійснення експортно-імпортних операцій, стосовно Вашого підприємства, або при перетині державного кордону, як громадянина України, до Вас, на Вашу думку, були застосовані протиправні дії з боку посадових осіб державних органів, просимо повідомити про ці факти за посиланням.

* * *

Ця публікація була підготовлена в рамках проєкту Підтримка «Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю», який виконує Інститут економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО "Разом до громадянського суспільства" і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій

Схожі новини

Вiдео

«Чернігівводоканал» засекретив інформацію про кошти, які витратив на піар

22 ЛЮТОГО 2025, 17:44

Пацієнтка з Чернігівщини: «Прищик був невеличкий. Виріс. Став пухлиною»

22 ЛЮТОГО 2025, 15:18

Шукають свідків: у дитячому кафе обмалювали стіни, розбили два унітази, люстри та сигналізацію

22 ЛЮТОГО 2025, 14:42

Над Чернігівщиною збивали "шахеди": статистика за добу

22 ЛЮТОГО 2025, 11:17

Син вбив матір і пішов до церкви

22 ЛЮТОГО 2025, 10:24

Який підхід допоможе учням швидше освоїти математику в школі?

22 ЛЮТОГО 2025, 10:18

На Чорнобильській АЕС розповіли, що досі гасять пожежу від ворожого дрона

22 ЛЮТОГО 2025, 09:19

ТОП-переглядів