Зокрема, ДП «Ліси України» повідомляє, що до наступного року до мережі лісових шляхів сукупно Чернігівщини та Сумщини додадуть майже 20 км полотна.
Недостатньо розвинута лісотранспортна мережа — одна з головних проблем української лісової галузі, а від неї напряму залежить якість та швидкість виконання лісогосподарських і лісозаготівельних робіт. Для того, щоб суттєво покращити мережу лісових доріг у країні, за ініціативи ДП «Ліси України заплановано побудувати рекордну за останні роки кількість нових лісових доріг – 500 км.
На Сумщині та Чернігівщині працювати над створенням лісотранспортної мережі почали у 2007. За 16 років лісівники збудували й ввели в експлуатацію понад 430 км лісових доріг, з яких 420, 7 км з твердим покриттям (254,01 км – у філіях Сумської області та 166,7 км – у філіях Чернігівської області).
Раніше фінансування усіх заходів з утримання наявних та будівництва нових доріг проводили виключно за кошти лісгоспів (зараз філій), які вони отримували від реалізації деревини та продукції деревообробки. На це не завжди був наявний як матеріальний, так і людський ресурс, адже будівництво доріг трудомісткий і затратний процес.
Але з цього року, з огляду на нові можливості, які відкрила реформа лісової галузі та створення ДП «Ліси України», обсяг будівництва має збільшитись у кілька разів. Вже найближчим часом почнеться підготовка перших тендерів, які будуть проводитися на рівні центрального офісу. Вперше використовуються технології, які продовжують термін експлуатації доріг. Запроваджений технічний нагляд за якістю робіт та дотриманням стандартів кваліфікованими інженерами.
Завдяки інвестуванню до дорожньої карти Сумської та Чернігівської області буде додано 7,2 км земляного полотна та облаштовано майже 12 км дорожнього покриття.
«Не менш важливим є соціальний фактор, адже лісові дороги потрібні не тільки лісівникам, але й звичайним людям: дороги в рази полегшують під’їзд транспортом; дають можливість дістатися просікою за кілька хвилин до села, до якого віддаленість трасою може досягати кілька десятків кілометрів; зменшують навантаження на регіональну мережу місцевих доріг», - вважають у «Лісах України».
Очільник підприємства, ічнянець Юрій Болоховець додає: кожен кілометр нової лісової дороги – забезпечує понад 1 млн грн надходжень до бюджету щороку.
Чому інвестують у дороги саме зараз - Болоховець пояснює: відрахування до бюджету будуть зростати, якщо створять інфраструктуру та отримають доступ до віддалених територій.
«Якщо поруч з лісосікою немає дороги, вартість трелювання з’їдає увесь прибуток. Не буде якісної логістики – не буде прибутку. Кожен кілометр нової лісової дороги – це плюс декілька десятків гектарів лісу в роботі. Це тисячі кубометрів деревини і, відповідно, мільйони гривень доходу. Половина доходу у якості податків якості податків сплачується підприємством до бюджету», - пояснює головний лісівник України.
Через постійні обстріли та масові атаки будівництво нових лісових доріг на півночі країни викликає труднощі. Більш того, атаки шкодять і вже наявним дорогам, відбудування яких потребує залучення значних інвестицій.
У 2024 в планах будівництво з розрахунку 1 км лісових доріг на 20 тис м3 розрахункової лісосіки рубок головного користування.
"Час Чернігівський" писав про таке: