Не зважаючи на всі труднощі, коли, м'яко кажучи, не зовсім розкішна торгівля ґрунтувалася переважно на готівкових розрахунках, банківські установи Мени продовжували свою роботу. Про те, як це було в період з 24 лютого, які пріоритети ставлять сьогодні в своїй роботі, Сусіди.City поспілкувалися з менськими банкірами.
– Наше відділення не припиняло своєї роботи взагалі, – каже Олександр Коваленко, начальник Менського відділення «Райффайзен Банк». – Були труднощі з забезпеченням готівкою. Користувалися тією готівкою, яку здавали місцеві торгівельні точки. В міру її надходження робили виплати пенсій, зарплат, соціальних виплат. Також проводили і проводимо видачу готівки тим, хто не міг зняти її через те, що не працювали банкомати. Очікуємо нормалізації ситуації найближчим часом. Сподіваємося, що буде відновлена робота банкомату, оскільки його обслуговуванням ми самі не займаємося. Загалом робота відділення була паралізована лише тоді, коли був відсутній інтернет. Продовжуємо роботу, надаючи послуги по безготівкових розрахунках. На сьогодні нашим пріоритетом є забезпечення кредитування аграріїв. Опрацьовуємо заявки.
Відділення АТ «Ощадбанк» в Мені з першого дня війни роботу не припиняло. Були, звичайно, труднощі, зокрема через відсутність інтернет-зв’язку, перебої з електропостачанням. Але кожного дня працівники відділення були на робочих місцях, надавали клієнтам консультації, підключали онлайн-послуги через мобільний додаток «Ощад24», іноді роздаючи вай-фай з власних телефонів для можливості здійснення платежів, переказів, тощо.
Наразі Ощадбанк надає пільгові кредити аграріям у рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%» та державні гарантії. Відтак ставка за такими кредитами 0%, з можливістю отримати кредит до 60 млн грн. Основним джерелом забезпечення за такими кредитами може виступати державна гарантія до 80% від суми кредиту.
Клієнти Ощадбанку можуть скористатися також інформаційно-платіжними терміналами, які встановлені у відділенні та в приміщенні Укртелекому.
– З першого дня війни ми змушені були обмежувати видачу готівки, оскільки не було можливості підкріплення нею, – каже керівниця менського Ощадбанку Людмила Ілляшик. – Перші два тижні Ощадбанк був єдиним банком, що працював у місті, тому організації здавали нам виручку. З часом аптеки і магазини почали і самі видавати готівку, що знизило напругу в громаді. На сьогодні підкріплення готівковими коштами налагоджене. Банкомат у відділенні банку працює.
– З початку війни ПриватБанк працює та забезпечує безперебійне надання послуг нашим клієнтам, – зазначила Наталія Бондаренко, керуюча Менським відділенням ПАТ «Приватбанк». – Зрозуміло, що режим роботи, обмеження та необхідні заходи безпеки дещо змінили звичний ритм роботи. Однак усі послуги доступні клієнтам в режимі 24\7 в онлайн режимі. З огляду на безпеку наших клієнтів та працівників банк був змушений перейти на певні спеціалізовані режими інкасації та роботи мережі. ПриватБанк повністю виконує усі рекомендації НБУ та продовжує забезпечувати стабільність системи.
Джерело: Сусіди.City
* * *