Жителі села у прикордонні з білорусією вже два роки просять відновити пасажирський потяг. Кажуть, щоб добратись до Чернігова потрібно їхати аж двома видами транспорту.
Село Неданчичі за 58 км від Ріпок і за 65 км від Чернігова. Саме на залізничній станції Неданчичі до 24 лютого 2022 року активно працював пункт пропуску через державний кордон України на кордоні з білоруссю. До сусідньої недружньої держави тут усього 5 км.
"Ми, мешканці села Неданчичі на Ріпкинщині, просимо вас посприяти у вирішенні питання щодо відновлення залізничного маршруту «Чернігів — Неданчичі», який було скасовано у зв’язку з повномасштабним вторгненням росії 24 лютого 2022 року. Через скасування маршруту «Чернігів — Неданчичі» пенсіонери та інші вразливі верстви населення втратили можливість користуватися зручним, надійним та соціально доступним транспортом", - такого листа днями отримала редакція.
— На прикордонні й так жити несолодко. Самі розумієте, хто тут в основному залишився. Так тепер ще й виїхати в той же Чернігів нереально, — бідкаються люди. — До повномасштабної війни ми в основному потягом і користувалися. В окремі дні він тоді ходив до білоруської Йолчі, а так кінцевою станцією були Неданчичі. Квиток до Чернігова коштував 20 гривень. Зараз сполучення лише автобусне. До Славутича — 30 гривень, до Чернігова — 110 гривень, а з Чернігова до нас — і взагалі 130. Ходити маршрутки починають о 7-й ранку. Як правило, люди їдуть до Славутича, а звідти електричкою вже в Чернігів. Куди тільки ми не зверталися! Та всюди чуємо лише відмовки.
— З питанням щодо відновлення курсування потяга «Чернігів — Неданчичі» люди почали звертатись у громаду ще в березні 2022 року, одразу ж після звільнення області, — каже голова Любецької ТГ Валерій Костильов. — Ми зверталися в АТ «Укрзалізниця», у Державну прикордонну службу України, Чернігівську ОВА. Всюди заборону руху на ділянці Славутич — Неданчичі пояснюють безпековими питаннями. Це зрозуміло, але для нас залізничні перевезення до Неданчичів — це доволі болюча проблема, адже зі скасуванням потяга пільгових перевезень для мешканців цього села фактично не передбачено. І це при тому, що протягом останніх двох років люди звідси не виїжджали.
2 лютого на засіданні ради оборони Чернігівської області було вкотре розглянуто питання пасажирських перевезень у прикордонних селах.
Військове командування, яке брало в ньому участь, не заперечувало проти руху до прикордоння вантажних поїздів із відкритими вагонами для транспортування лісу, усі ж інші види залізничних перевезень (у тому числі пасажирські) були знову заборонені. Розпорядженням начальника Чернігівської ОВА В’ячеслава Чауса це рішення було одразу ж введене в дію.
— Ми спрямували запити до військових та прикордонників щодо надання пропозицій стосовно відновлення залізничного сполучення «Чернігів — Неданчичі», — пояснює начальник відділу транспорту та зв’язку Департаменту енергоефективності, транспорту, зв’язку та житлово-комунального господарства Чернігівської ОДА Максим Власов. — ОУВ «Чернігів» повідомило про необхідність перевірки ділянки колії залізниці Славутич — Неданчичі і прилеглої території підрозділам ДСНС на наявність невідомих вибухових пристроїв та про неможливість гарантування безпеки пасажирів як під час слідування електрички за маршрутом, так і під час її очікування на зупинках (платформах) при оголошенні повітряної тривоги. У 105-му прикордонному загоні імені князя Володимира Великого також підкреслили, що через продовження збройної агресії російської федерації, можливості проводити обстеження всієї території прикордонної смуги щодо наявності вибухонебезпечних предметів немає. А тому на сьогодні відновлення приміського залізничного сполучення «Чернігів — Неданчичі» є недоцільним з міркувань безпеки пасажирів та персоналу електропоїзда.
Тож поки що потяг «Чернігів — Неданчичі» до кінцевої станції точно не поїде.
Джерело: "ГАРТ", авторка Катерина ДРОЗДОВА
"Час Чернігівський" писав про таке: Електропотяг збив людину біля Ніжина