Таку новину повідомив заступник міського голови Хмельницької міськради Микола Ваврищук.
Зокрема, чиновник уточнив, що Чернігівський автозавод виготовить для Хмельницького 42 нових тролейбуси. Саме чернігівське підприємство стало переможцем тендеру спільно з ТОВ «Політехносервіс».
Кошти на це надійдуть в форматі гранту 4,5 млн євро від Інвестиційної платформи добросусідства ЄС та ЄБРР і 10,6 млн євро кредиту від ЄБРР.
На початку серпня хмельницький КП "Електротранс" підписало угоду, яка передбачає виготовлення 34 звичайних тролейбусів (матимуть до 2 км автономного ходу) та 8 на автономному ходу (до 20 км). За рахунок економії коштів на тендері додатково планують підписати угоду на ще 2 тролейбуси.
«Це дасть змогу практично повністю оновити наш парк», - коментує Ваврищук.
Перші 5 одиниць мають бути поставлені вже цього року. Всі інші - протягом 2025.
Міський голова Олександр Симчишин також задоволений угодою. Каже, вона дозволить закрити питання оновлення парку міського електротранспорту і не повертатися до нього роками.
У 2023 ЄБРР, міська рада та ХКП «Електротранс» підписали угоду на 10,6 млн євро. Також уклали 2 грантові угоди на 4,45 млн євро від ЄС.
«За ці кошти ми купуємо 44 тролейбуси разом із запасними частинами та діагностичним обладнанням. А також модернізацію ДЕПО та систем випуску тролейбусів. У тендері перемогло обʼєднання ТОВ «Чернігівський автозавод» і ТОВ «Політехносервіс», які запропонували значно нижчу ціну за очікувану», - повідомив очільник Хмельницького.
Нині виробники також виконують схоже замовлення - теж на гроші ЄБРР - для Миколаєва.
Гендиректор автозаводу Сергій Бородуха пояснив, що чернігівські тролейбуси їздять у Сумах та Слов'янську.
Упродовж 62 тижнів підприємство має передати Хмельницькому 42 тролейбуси.
Тролейбуси відповідають всім сучасним європейським нормам та стандартам:
- низькопідлогові;
- сучасне електрообладнання, що дозволяє економити електроспоживання в порівнянні з тролейбусами старого зразка;
- кондиціонери – як для водія, так і в пасажирському салоні;
- сучасний гвинтовий компресор для зменшення рівня шуму в салоні;
- інформаційна система;
- USB-роз’єми для підзарядки телефонів;
- повний відеоконтроль.
Уся силова електроніка даних машин, а також системи автономного ходу є українського виробництва.
«Зараз, в умовах війни, вливання такої суми європейського гранту та кредиту в економіку України є особливо важливим. Це і податки, і заробітна плата, і модернізація підприємств. Працюємо далі…», - написав Симчишин.
Авторка: Анастасія Ярмоленко
"Час Чернігівський" писав про таке: