Все частіше українські виробники беруть участь у престижних міжнародних форумах. Вперше цього року дві чернігівські швейні фабрики "ТК Стиль" та "Елегант" стали учасниками одного з наймасштабніших в світі заходів індустрії моди - Première Vision в Парижі. Ця подія проводиться для професіоналів і спрямована на пошук сировини та різних послуг світу моди.
Участь у таких форумах – відкриває нові можливості для чернігівських виробників, які постраждали під час облоги міста, дає поштовх для відновлення і подальшого розвитку підприємств. А головне – показує світу, що попри війну українці не зламалися, невтомно працюють і виробляють якісні товари.
"Чомусь важається, якщо є в тебе вироби і хочеш продавати в інші держави, зокрема ЄС, хтось думає, що це вирішення всіх питань. Ні. Це складна робота, потрібно розуміти логістику, повинен усвідомлювати, що це відповідально постачати якісну продукцію. Виставка - це місток, щоб показати, що є України - країна вільних людей, яка може постачати не тільки спецодяг, мілітарі, а й фешн чи дитячий одяг", - каже Наталія Романовська, директорка фабрики «Елегант», член правління Асоціації підприємств легкої промисловості.
Наталія Романовська
Потрапити на європейські ринки не просто через високу конкуренцію і вимоги. Однак на фабриці «Елегант» вже багато років успішно співпрацюють з відомими європейськими компаніями. Зараз, наприклад, шиють чоловічі куртки для всесвітньо відомого бренду.
Однак індустрія моди не стоїть на місці і вимагає йти в ногу з часом і дотримуватися все нових і нових стандартів, які впроваджують і на чернігівській фабриці.
"Індустрія змінилася. Якщо раніше шили якісно і багато, то зараз бренди думають про екологію, соціум. З’явилося безліч страндартів, які вимагають підтримувати у всіх ланцюжках поставок. І ми є основою цих поставок. За останній час проходили безліч аудитів. У нас з’явився екологічний стандарт. Багато зараз компаній приєднуються, щоб показати, що товари виробилися екологічно, що нема проблем, що працівники мають умови і головна фішка – екологія. Щоб фабрики турбували про воду, електрику і решту", - пояснює Дмитро Стус, заступник директора з адміністративних і юридичних питань.
Дмитро Стус
Війна зруйнувала не тільки домівки багатьох українців, а й зруйнувала багато планів чернігівських виробників. Вони вимушені шукати і виходити на нові ринки збуту. Це складно, але цілком реально. Виробники усвідомлюють, що потрібно жити не тільки сьогоденням, а й думати про майбутнє, про забезпечення роботою людей, сплату податків і таким чином підтримувати країну і українську армію.
"До лютого 2022 року у нас був гарний проект з данською компанією, могли розширити потужності в кілька разів. Проект відкладено. Кажемо, що буде в майбутньому. Це розвиток держави. Є економічні, політичні зміни. Якщо ти зупиняєшся, то бізнес вмирає, або потрібно вкладати енергію і сили для розвитку, розвивати регіон, в якому ми знаходимося. Нам потрібно відстояти нашу свободу і державу. Потрібно, щоб працювала економіка, щоб працювали підприємства. Потрібно їздити на виставки, потрібно виробництво, податки. У держави багато клопотів. Не треба забувати, що буде через 10, 5 рокі 2 роки", - каже Наталія Романовська.
Чернігівці вже давно складають серйозну конкуренцію китайським, турецьким та іншим виробникам. Можуть виготволяти широкий спектр продукції. Є високотехнологічне обладнання, а головне працьовиті і талановиті люди.
Автори: журналіст Юрій Михуля, оператор Олександр Довбенко
"Час Чернігівський" писав про таке: Переселенка з Бахмута відкрила бізнес у Чернігові. Продає "олабах"